|
|
|
|---|---|
|
Nyinköpt BMW 740-95 ed inbygd Navi. & telefon Skärmen är svart telefonen startar ej Steron me CD växlarefungerar. Vart startar jag felsökningen på Navin | |
|
Kola samtliga säkringar dels vid navigatorn i bakluckan och dels vid batteriet i bakluckan. /Andy |
|
|
Hej, Hur har det gått för dig? /Andy |
|
|
Har inte hunnit med ännu, Men i morse så lyste skärmen till och frågade efter ett lösen ord. sedan så slocknade den. Skall försöka hinna riva panelen i veckan och kolla kablarna bakom skärmen |
|
|
Eftersom det även påverkar telefonen så tror jag du har oxid eller glapp i strömförsörjningskontakterna vid navigatorcdläsaren & telefonmodulen vid vänster bakljus io bagaget. /Andy |
|
|
Hej! Telefon och nav skärm sitter på total separat system Jag tro att du har fler problem På E38 från 95 till 98 på är det ett mycket vanlig fel att drive kort till bak belysning ger upp Kan glappa till och från med till slut barra dör Telefon kolla säkring! De är bara två delar Lur och den svarta boxen i skuffen Om du vill kan jag låna en testad box för att se var din fel är (kan vara i kabel fram till luren) Hör av dig om du vill ha hjälp med din bil, jag kan ge dig råd Med vänlig hälsning Noah Brown 0708956008 Noah Brown |
|
|
Tja. Jag lödde om kortet på skärmen för ca 1 timma sen.. Nu funkar d klockrent igen :) Tack för tipset Noah! Jag har även ett problem med telefonen. Den funkar att ringa me ifs men skärmen på luren e off. Om man tittar från sidan så ser man vad som står. men inte rakt framifrån. Sen går det inte att komma in i menyerna på luren heller. Har provat med en annan fungerade lur men får samma problem. Några tips ang det? Mvh Jojje |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.