|
|
|
|---|---|
StarkSenap |
Hej, vad är egentligen ktemp som man kan läsa av i displayen i mätarhuset? Min pendlar mellan 109-111 grader vid landsvägskörning. Är det temperaturen på kylarvatten eller motortemp? Tycker att det verkar högt. ha d |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fullt normalt termostaten öppnar vid 110-115C på en 540 M62TU det lär vara motortempen du ser gissar jag. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
StarkSenap |
tack, då vet jag det. mvh Kent |
| Är du i nå´t service-mode då du läser av tempen där eller. . . . . ? Eller är det så att min 98:a inte har funktionen i displayen? ///Daniel | |
StarkSenap |
Man får låsa upp OBC:n först. Gör såhär: 1) Plussa ihop de fem sista siffrorna i ditt chassinummer. Du bör hamna mellan 0-45. 2) Starta bilen och håll inn "check control" tills det står "test 01". Tryck på check control tills det står "test 03". 3) Tryck in trippreset och då bör det stå lock:on. Fortsätt och tryck tills du får upp samma summa som du räknade ut från ditt chassinummer. Tryck då in "check control". 4) Gå till "test 03" igen. nu bör det stå följande: Test-Nr. 03 SI-L: 0610 SI-TAGE: 0000 I vissa fall har jag märkt att ovanstående inte har visats. Men OBC:n har låsts upp iaf. På min bil finns det 22 tester (540iA -99) allt från motortemp, oljetemp, förbrukning, varvtal mm. Stega mellan testen med "check control" och se informationen med trippreset. Motortempen och varvtal finns under test 7. mvh Kent |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.