AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.266

Rimligt pris på BMW 130 iM? Kommentare på annons?

Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Har haft annons ute på min 130 sedan 16/9 utan något napp hittills:

Länk

Vad tror kollegiet om en rimlig prisnivå? Jag är inte i akut behov av att sälja bilen, men behöver på sikt något lite rymligare. Är det något jag bör tänka på i utformningen av annonsen?

Tacksam för synpunkter!

Mvh,

Linus
130 har som många andra bilar tappat mycket senaste halvåret. Jag köpte min i januari och har själv funderingar på en större bil pga hundköp, men har bestämt mig för att ha kvar den just för att det känns som fel tidpunkt att sälja, och ihop med hur nöjd jag är med bilen så är den värd mer för mig än jag hade fått vid en försäljning. Ska jag hitta nåt större, t ex 3-serie Touring så får jag nöja mig med en 320 eller 325 om jag ska ha nåt för samma pengar, och jag är säker på att jag hade ångrat mig. Varje gång jag börjar tänka tanken så räcker det med att åka en kort sväng med bilen för att inse att jag inte kan sälja den. Den är fanimej för rolig! =D

Så nu ska jag införskaffa en krocktestad hundsele så jycken får hela baksätet för sig själv istället, fastspänd i säkerhetsbältet, samtidigt som bagaget är ledigt för väskorna. Win-win! =)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Inget direkt fel på den annonsen om du frågar mig, bilen i sig ser väl inte för spännande ut då skinn & 18" saknas.

Men en vecka är ingenting att annonsera i dessa tider - ha is i magen!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tycker annonsen i stort sett ser bra ut, dock kunde bilderna varit bättre.
Bilen ser fin och välskött och verkar ha all normal utrustning man förväntar sig, minus skinnklädsel, och borde helt klart vara gångbar.
Prismässigt tror jag dock du måste närma dig 200.000 för att sälja, jag har haft koll på 130i några månader nu, och inte många verkar säljas. De verkar trögsålda vilket är lite förvånande då det helt klart är en väldigt rolig bil som fortfarande känns "het"

Som exempel kan nämnas att de låg en motsvarade 130i med M-mkt, samma årsmodell och samma miltal och med skinn för 199.000 ett tag på blocket för några veckor sedan, men den verkar ha gått iväg för annonsen är borta nu

BMW CS #5139
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ändå verkar många vara mer optimistiska med prisbilden än vad Linus har.
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
För min egel (subjektiv åsikt) så är inte priset det största problemet utan faktumet att bilen saknar xenonljus gör att bilen blir helt ointressant för mig.

Detta är dock en subjektiv åsikt och inget fakta. Det finns garanterat köpare som inte ens vet vad xenonljus är för något. Priset och annonsen ser annars ok ut men att sälja bilar med 3 liters sexor är ingen barnlek idag. (Försöker själv sälja 530) Hade det varit en 118d hade den säkert varit såld nu trots att dessa är mycket billigare som nya.

//Lövet
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Är själv lite intresserad av 130iM.

För mig har bilen framför allt fel färg, vill ha en lättskött färg på en bruksbil. Men vet att andra gärna vill ha en svart bil så det borde inte vara ett jätteproblem.

Jag tror annars det är priset. Sålde precis själv en BMW och håller på att sälja en annan och tyvärr måste man idag vara billigare än billigast på blocket för att intressera folk.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Jag köpte en 130 i Göteborg i juni för 200 kr, med 18" och helskinn samt lite mer. Tyvärr sålde ägaren den igen medan jag väntade ok från hans finansbilag på att finansiera bilen. Helseriöst. Den var ute för 209', den näst billigaste kostade då 229', men ändå hade han inte speciellt enkelt att sälja den.

Så jag vill inte säga att den är dyr, men jag tror du får krypa ner 20 lappar innan den blir såld. Jag tror du har helrätt färg och helt ok utrustning, men avsaknaden av skinn och 18" kan ev. ställa till det. Men jag håller med de flesta, det är en grymt trevlig bil och jag skulle köpa en 130i före en M3 E46 alla dagar i veckan.

Mvh Johan
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Tack för era synpunkter! Känns skönt att man inte behöver desperat-sälja i dessa tider alla fall.

Färgsmaken är ju individuell, personligen tyckr jag att svartmetallic är den snyggaste, men som BjörnB antyder finns ju färger som är mer förlåtande mot smuts (exempelvis silvermetallic). Fast å andra sidan är svart snyggare när bilen är ren! ;)

Xenon-ljusen har jag faktiskt inte saknat än, och då bor jag ändå i mörkaste Småland. Har dock ej kört 1-serie med xenon.

Sensatec-sportstolarna är grymma! Har inte saknat skinnet från mina tidigare bilar.

Egentligen intressant att 130 relativt sett är så billig jämfört med 118/120! Den totala merkostnden till exempelvis 118d/120d är ju marginell. Billigare skatt, marginellt högre försäkring, bensinförbrukning ca 0,85l/mil. Blir ju inte mer än någon-några tusenlappar per år om man kör mellan upp till 2000 mil/år. Och då får man ju 90 hp på köpet!

Får kanske bli takbox, jag skulle precis som jakobt ha svårt att "nöja" mig med 320/325.
Linni229

Vi har tittat på en 130iM till min sambo i nästan ett halvår. Vi håller på och bygger hus (nästan klart) så vi har väl inte direkt varit jätte seriösa men en 130iM blir det förmodligen inom den närmaste månaden.
Utbudet är ju inte direkt stort på beg. marknaden och det är ju en enormt härlig bil så efterfrågan borde vara större. Det är väl helt enkelt fel i tid för folk att lägga 200-300´ kontant.
Ha is i magen och så länge andra 130-ägare med likvärdig utr. ligger betydligt högre (verkar dock inte försvinna/säljas många från blocket.se) så vänta du!

München
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
München: Tack för de uppmuntrande orden! Risken är dock att jag får stryka barnfri i annonsen, då vi planerar att lämna in sambons tjänstebil framöver. Men en enmånaders bebis grisar ju inte ner så farligt! :)

Linus
En 8-veckorsvalp gör knappt nåt väsen av sig heller... ;-)
Han började sin 130-karriar med att spy ner en del av passagerarsätet fram... så nu får det bli ett nytt besök på Mr Cap... =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.