|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kikar på en bmw 318i e46 -02 som finns att kolla på här: Länk Nu var det länge sedan jag hade en bmw, hunnit med några volvos emmelan =) Men hittade denna hos en lokal bilhandlare jag köpt bmw ifrån tidigare. Ska man tänka på ngt speciellt vid denna modell? 2002´an är väl f-liftad utåt? Sen sista frågan, är den värd pengarna? Känns som ett ok pris och man bör inte förlora alldeles för mycket på en sådan bil. Dom lär inte sjunka lika mkt som V40 vi har idag ;) Tack för svar MVH Mert | |
| Hej! Fin bil, faceliftad som sagt. Priset verkar också ok. Kolla rost på huv, baklucka och dörrar (insida och nederkant). Spindellederna var dåliga i början. Annars är det en problemfri bil. Billig att köra också. | |
|
Problemen med spindelleder är i det närmaste borta på bilar tillverkade efter 2001/09 med facelift, men det beror förstås även på hur bilen körts. Annars är det rosten som är problemet, kolla när bilen är uttagen. Du har 6 års goodwill ang rost, BMW byter kostnadsfritt alla delar med rost om bilen är yngre än 6 år. |
|
| Ja rost fanns på skärm(lite). Hitta mer rost på den än på vår v40(nästintill rfri) ;) Firman tar åt sig att fixa det säger dom. Har dock inte bestämt mig än hur jag ska göra med bilen.. | |
|
Du måste kolla insidan på huv, bagagelucka, dörrar som Mr C nämner. Där ytterplåtten är omvikt över innerplåten på dörrar och luckor finns en sträng med tätningskitt. I kanterna på den kittsträngen kan det finnas bubblor. Vanligt på huven ovan strålkastarna, bakluckan i nederkant och under bakrutan. Dörrarna lite var stans, men kanske vanligast i nederkant runt dräneringshålen. Om bilen varit i trafik under 6 år byts delarna ut. En dag mer och det är stopp. Men i ditt fall kan det ju gå att förhandla, men jag tror det blir svårt då handlaren får stå för kostnaden och inte BMW Sverige. |
|
|
Priset är mkt bra och bilen som sådan är en mkt trevlig bil - gillar i vanliga fall inte 4-cylindriga motorer men efter att jag ägt en 318 touring (03) en längre tid, ändrade jag mig gällande cylinderfrågan. En 318 med 143 hk känns rel. pigg och det bästa av allt; helt fantastiska driftskostnader! Betalade strax över 2000 kr i helförsäkring för min bil - och då med lägsta premie! Att den sedan dricker bensin med sugrör, är bara ett plus! Ang. rosten så gör som herrarna ovan föreslår, kika insidor och kanter och framförallt plåten ovanför strålkastarna (har haft problem med rost där på samtliga min e46:or)... Klart du ska dumpa volvon och satsa på en 318 - du torde bli en gladare människa! =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.