|
|
|
|---|---|
| Ska köpa nya vinter däck nu till vintern. Så tänkte höra va ni kör med för vinterdäck och hur de funkar för er. Dimensionen jag ska ha är 225/45/17. Tips? | |
|
På E30:n har jag nån billig skit som funkar till och från jobbet och som heller inte blir stulna :) På vår andra bil av ett märke som oxå är tyskt :) kör vi med Nokian däck både som sommar och även på vinterdäcken av en slump. Har inte beteckningen i huvet men dimensionen är 215/45-17 och är väldigt nöjd med dom. Kolla runt, jämför priser och oberonde tester av däck. Lycka till. / J |
|
|
Dubb eller dubbfritt är väl 1:a frågan du måste ställa dig. Själv kör jag dubbat, Nokian Hakkapelita 4 225/45-17" bak och 205/50-17" fram. Jag har olika dimensioner eftersom jag använder mina m68-or som vinterfälgar. Har kollegor som kör dubbade Gislaved Nordfrost 4 eller 5 som också är väldigt nöjda. Har kört odubbat innan jag köpte BMW:n och körde då på Bridgestone, Continental och Nokian. Alla däcken var av typen "nordiska dubbfria vinterdäck", inte de billigare dubbfria däcken som har hårdare gummiblandning. Satsa på kvalité, oavsett om du väljer dubb eller odubbat. Mvh Johan |
|
|
Eftersom vi bor i Göteborgsregionen så blir det dubbfria. Känns som att vägverket lägger ut 45% av saltet i Sverige just här :( / J |
|
|
Jag kan rekommendera Nokian RSI eller Michelin x-ice båda däcken är riktigt bra. /Alex |
|
| Körde förra vintern på dubbfritt Nokian WR och är mycket nöjd med dem. bilen går som en dröm med dem på. kör 205/50-17 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.