AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
883

E28 535i -87 huvudcylinder eller bromsackumulator(bromsbomd)?

Th
100
The Dude
535i-87
540iA Touring-94
Min bromspedal går att trycka ner till botten om man trycker hårt. Någon som vet om det är huvudcylinder eller bromsbomben, eller kanske nåt annat?

The Dude
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Sök i "sök inlägg" här uppe till höger på sidan.

Skriv sedan =broms

Mvh Janne.

Hello Nasty
Antagligen inget fel alls!

/Henrik

Kör tills det rasar
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Tar det n?n sekund innan bromsarna reagerar n?r du trycker p? pedalen ?r det med st?rsta s?kerhet bomben!

Samtidigt brukar varningslampan f?r bromsarna lysa!

Mvh Micke
Th
100
The Dude
535i-87
540iA Touring-94
Tack för era svar, jo det finns liksom ett glapp, eller bromsen tar inte direkt från det att man trampar på den, utan man måste nog trycka ner den 2-4 cm innan man känner att den tar.
Fel måste det ju vara när besiktingen anmärker på det!?? :-)

The Dude
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Just det här med besiktningen verkar ställa till det för vårat stackars bromssystem...
Men det finns en tråd om denna problematik här på forumet.

Diskussionen var i Februari.
Du hittar den om du skriver t.ex. Broms i sök inläggsfunktionen...Bromshel****t någonting hette den.

Mvh Janne.
mag
Glapp vet jag inte om man kan kalla det, snarare så att bromsarna inte börjar ta förenbs efter nån sekund eller så och pedalen känns svampig typ.

//Magnus
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Borde vara bomben hade samma fel på min 528-83 när jag besiktigade, de sade på sbp att det var huvudcylindern, men felet var kvar efter byte av huvudcylinder tog in bilen till BMW och lät dem testa, garanterat bomben sade de. Bytte bomben och bromsarna blev som nya. Jag var lagom glad på just den besiktningsmannen som sade åt mig att byta huvudbromscylinderoch sedan godkände han inte bilen ändå...

LTK, Artisblau glidare i Alingsås
Th
100
The Dude
535i-87
540iA Touring-94
Svampig är den säkert, men om jag håller ner min pedal ca 2-3 cm så tar inte bromsen även om jag väntar några sekunder, utan jag får helt enkelt trycka ner några cm till...kanske har vi inte samma problem...?

The Dude
Har du kollat samtliga belägg? Är de slitna så kan du ju trycka ner pedalen långt. Så är det på min ena bil.
Th
100
The Dude
535i-87
540iA Touring-94
Japp, de är ganska nya belägg på den så det tror jag inte på...vet inte om det ska påverka ändå??

The Dude
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.