|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar vad de gör/byter på en inspektion 2, någon som vet mer exakt? Mvh Jimmy | |
| De byter olja i motor, vxl-låda, diffen, de byter alla filter, tändstift, kollar bromsar, karosseri, o sen mäter dem o ev justerar ventilspelet vid insp 2....kostnad ca 11-12000 på Bmw.....rena rånet!! | |
| Länk | |
|
På min senaste service insp II (förutom egna oljebyten vid avställning för vinter) gjordes det som peddan skriver + kylarvätska och bromsvätska, kostade ca 12000:-, skönt att ha fullstämplad bok. /Micke Länk |
|
|
Okej, anledningen är inte att jag ska göra det själv. Pärlan ska in idag på insp 2 och jag ville bara veta vad som gjordes. Känns skönt att så mycket byts, samt att ventilerna justeras. En riktig spa behandling! Tack för era svar! //J |
|
|
Det är rätt äckligt vad BMW tar ut i service kostnader... Mvh Johan |
|
|
Det är kostsamt och kanske extra kostsamt att äga en M-bil, kom ihåg nu att bromsvätskan inte ingick i inspII utan den beställdes som tillägg, även glykolen tror jag. /Micke Länk |
|
|
Min insp II kostade 13000 på Wölkes i Göteborg förra veckan. Då ingick bromsvätskebyte (~700:-) + byte av rem för AC (~400:-). Den enda märkbara skillnaden nu efteråt är att om man släpper gaspedalen och låter den motorbromsa så drar den direkt när man nuddar gaspedalen. Innan kunde man känna (och se på varvräknaren) att varvet gick ner i någon tiondels sekund innan den drog, vilket var mycket irriterande. |
|
|
Min inspII service gjordes också på Wölkes vilka jag uppfattar som seriösa, glömde skriva i mitt förra inlägg att jag bytte AC-remmen med. /Micke Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.