|
|
|
|---|---|
|
behöver hjälp med att få av rutorna fram eftersom dem är tonade=)har plockat av det mesta dörrsidorna osv men rutan listar jag inte ut! mvh | |
|
Du ska nog undvika att ta ur rutan själv, du klarar nog inte av det heller, lämna in eller kontakta en glasfirma som hjälper dig. Byte av framruta är nog inget för hemmapularen. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Nu tror jag inte Tommy läste inlägget innan han svarade :) Fråga gäller främre sidorutor, för ska du byta vindruta kan jag lova att du är fel ute om du plockat bort dörrsidorna ;) Tyvärr har jag aldrig plockat bort främre sidorutorna på en E39 men forumet är stort och medlemmarna har tillsammans stor kunskap så jag tror att du strax kommer få svar på din fråga. __ /Chrille |
|
|
Kanske lästa jag fel, dock står det framrutorna i inläggets rubrik. Det är enligt mitt menande viss skillnad på framrutor och sidorutor. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
|
Eller vindruta som det heter ;) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Det är knakse en såndär som dom hade på 60 talet bak "split window" =) | |
|
har listat ut det man måste ta bort isoleringen och allt sen skruva bort 2 skruvar. |
|
|
Bra att det löste sig. Hjälpen här har ju varit sådär ;) Av intresse, när du tagit bort rutan, går det att snedställa den och få ut den ur fönsterramen då? |
|
|
jag strutade i att byta den ,för tar jag bort isoleringen får ja inte på det igen det sitter klistrat på, så jag tar av solfilmen istället mycket lättare=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.