AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.313

Förslag _Trimma en E36 316 -93 ?

Va
35
Vasse_T
BMW E39 528 -98
BMW E30 318 -88
MBW E3 2500 -69
Tja Beemers! Tråkigt ämne men skulle vilja höra lite förslag... min lilla pendelbil behöver lite uppfriskning.... Bilen är en 316 me m40b16 motor av årsmodell -93 med 24000 mil på nacken....Bilen e i ok skick va d gäller kaross och chassi dvs rost bussningar mm... Motor ska bytas till en M43B18 med 15 000 mil på nacken då får jag 15 hk mot va d e nu (va d gäller milen o sliten kam har ja nog 50hk kvar hehehehe) o då slipper jag kamrem oxå för skojj skull ska d på en 325 bakaxel me 25% slipdiff... vad kan jag göra mer för att få den litte piggare öppetlufttfilter´o kalllftsintag o annat avgas e själklarhet.... tänkte mest om d finns (om nån vill bli av me) annan kam o lite annat godis te 4:or så att den blir roligare o köra men ändå billigt! just nu åker ja på strax under 0,8 o d ok o vill hells behålla den förbrukningen. Tacksam för lite förslag......
Ps: sexan hadde jag den va roligare men dyr o köra även 320...

.. u can run, u can hide, but u only die tired....
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Personligen tycker jag dom extra hk man får när man sugtrimmar en 4:a är på tok för dyra,många tusenlappar för få hästar...
Bättre att satsa på en sexa i stället...även om du tycker det är dyrare att köra omkring med den så kommer det iaf bli billigare i slutändan än att småtrimma en M43:a...
Va
35
Vasse_T
BMW E39 528 -98
BMW E30 318 -88
MBW E3 2500 -69
håller med att 6:a e roligare o säkert billigare o köpa men som sagt inte köra.....som sagt en M43 ger lite häst redan annan bakaxel ger lite acceleration öppet filter o annat avas ger om inte häst iaf härligt ljud ;) tänkte bara kolla om d finn dr schrick kammar te 4:or o kanske annat mod som kan optimeras annat lmm kanske andra spridare... e bilmek själv så att lite prylar finns o jobbet kostar bara tid.....

.. u can run, u can hide, but u only die tired....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.