|
|
|
|---|---|
| Är kopplingen i E34 540:n samma som för någon annan modell, t.ex. M5:an eller 535:an? Anledningen till frågan är att Sachs har race-kopplingar för alla modeller utom till 540:n. Finns det alternativ till Sachs - M5 3.8 kopplingen klarade 620NM som mest med sinterlamell och jag skulle gärna har upp mot 8-900NM för att vara säker. | |
|
Hur mycke klarar 535:ans koppling ??? undrar bara för att en gång när ja drog på var de nånting som slirade å de var inte däcken för dom var rätt så varma =) Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
E34'an och första E39'orna har en 265mm koppling - den är inte "kompatibel" med några av dom andra, ring ABR som importerar Sachs, det finns lösningar för din bil. 08-6281940 |
|
|
Jag undrar också vart man kan få tag på värre koppling/tryckplatta men hittar inget och den som sitter e ju ok, men inte mer.... *Allt eller inget* -Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag- |
|
|
Manuela låder på 540 och 740 klarar inte så bra "powern" från den stora motorn, automat håller mycket bättre eftersom den fördelar kraften mjukare.. Mvh BMW 4ever |
|
| Que manuella på min är samma som M5'ans skall klara 620nm - borde räcka en bit... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.