AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.033

Behöver hjälp identifierara motorkontakter på E30 325i - 89

E30_320i
Bil E30 325/89a

Haft nere Topp,, O bytt kamrem mmm.. Men nu är jag osäker på ett par saker..

Givaren Som sitter vid trigerskivan, Var ska den kontakten i hopas med,

Och PÅ tändspole kablen, mitt på den Går där en komtakt.. Ska dessa Två kontakter i hopa med, de Två Som sitter under diagnostiks utaget, Precis under de, i Samma kabelhärva, går där ut två kontakter, ska dessa i hopas? Eller var ska de i hopa???

Sen den under slang från Värme packetet, var ska den,, Är de till insuget=?=?=? Tack för hjälp!
E30_320i
Blev kanske lite Otydligt...

Men Så här e de...

Tänd kabel på 6a Cylinder.. Mitt på den Så går den ut till en kontakt...

Och Triger Givarens kontakt.. Ska de Två kontakter Sitter I hop med, de under giagnostiks Utaget??? För där är Två kontakter där Under. samma kalelhärva som upp till Diagnostiks utaget.. någon som vet detta. Hittar ej flera.. de har med tändning o göra, Har jag för mej,,,

Sen den undre Slangen från Värme Packetet, inne från bilen o ut o motorrummet, Var ska den sitta?????
E30_320i
så många med bmw e30 o ingen som Vet eller kan kolla....

Hmmm
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Det är en pulsgivare på tändkabeln.

Du har rätt om triggergivarens kontakt.

Övre slangen till baksidan av toppen och den undre ska ihop någonstans under insuget vill jag minnas...

///BMW - Was sonst!
E30_320i
JOHANE,

Den övre slanegn från värmepacketet den går ihopa under insuget, Men hittar ej den Övre..

Så då e de Rätt ang Trigergivaren, så att den ska kopplas i hopa med den kontakten under diagnostiksutaget,

Men Pulsgivar kablen... Vart ska den,,någon som vet _?
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Samma ställe, dom sitter brevid varandra på en plåtbit under diagnosutaget.

Kylvattenslangarna kan jag inte kolla förens jag hittat min ficklampa, bilen står ute, och där är det just nu kolsvart =(
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Slangen från termostathuset ska in på den övre anslutningen på torpeden.

__
/Chrille
E30_320i
Tack tack de va de Jag misstänkte, Ang inpulsgivaren o trigergivaren, Att de ska Sitta på den plåtbiten under giagnostikutaget, Men på min är de ej färg skillnad på kontakterna.. Hur vet man vilka som ska Sitta vart?? Annars brukar de ju vara vita eller gula kontakterna... ; Men nu vet jag de varefall..

Men Skrev fel övan innan... den övre Går ju in i Termostathuset som deejaywasp Säger, Men menade den Undre, hehe.. om den ska upp till insuget`? för där e två anslutningar på insuget, men de e mindra en slangen från värme Packetet..

Va ju ett tag sen jag skruvade ner de,, SÅ minns ej Riktigt Var allt ska sittta, men de e de sista som jag Frågade...
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Nedre slangen ska in i bakant på toppen.

Håll kontakterna från givarna med sladdarna pekande mot motorn, och motsvarande kontakter håller du med sladdarna pekande neråt, då passar dom bara på ett sätt.
E30_320i
Ska se om jag löser de,, men fattade ej riktgit va du menade med kontakterna.. men men ska nog lösa de.. Tack Återkommer!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.