AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
958

Förardörrens sidoruta gör inte ned riktigt på Z3c

Har nu köpt min efter längtade Z3 coupe men har ett lite fel på den. Förardörrens sidoruta åker inte riktigt ner när man öppnar dörren. Har ringt och pratat med M-bilar och de trodde att det kunde vara motor till el-fönsterhissarna.
Är det någon annan som har haft ett liknande problem och vad gjordes då åt saken?
Visa användare
147
Monobike
535iM -00
Grattis! Vad blev det för en?

Fungerar elhissen i övrigt? isåfall skulle jag misstänka microbrytaren som sitter på låshaken på karossen.

Dubbafredda; Fick du inte mitt mail, eller!? Däri markerade jag extra mkt att du skulle kolla just detta - innan köp...

Kolla upp monobikes tips, om inte det är detta kan det ev. vara en manuell inställning som krävs i form av justering av rutan och i vilken position den ligger - finns två bultar under förardörren som går att justera...
Antar att det var den blå z3 coupén du köpte - den som låg ute för 97 eller någonstans där i närheten..? Ägaren till den hade just problem med sidorutan samt låsmekanismen bak...
Tack, så snart får vi ta en sväng tillsammans!
Elhissan fungerar i övrigt upp/ned och om man öppnar dörren långsamt så hinner rutan åka ner riktigt, tillräckligt. Är precis som att den inte hinner med, går trögt. Det var därför jag undrade om någon annan hade haft liknande problem och kanske smörjat upp sina rutor.
Tvesovla jo jag läste ditt mail men bilen var så fin i övrigt så jag tycket att detta problem med sidorutan kunde jag leva med, rätt eller fel det vet jag inte!
Nej det var inte den blå coupén som jag köpte utan en silver färgad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.