AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.478

Förlänga kabel till LMM

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Är det någon fara att förlänga kabeln till LMM? Tänkte på om det påverkar resistans osv nämnvärt med några decimeter kabel och två lödningar?

Varför? Jag vill dra kabeln snyggare vid kompressorinstallation.
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
För en luftmängdmätare typ de som finns på L-jetronic och Motronic med luftspjäll har det ingen betydelse om du förlänger kablarna om du gör skarvarna med så låga motstånd som möjligt.

För en luftmassemätare vet jag inte men skulle bli mycket förvånad om det skulle ligga några inbyggda motstånd i kablaget. Har jag rätt är det inga problem där heller.

Per L
Finns ingen fara med att förlänga kablaget. Vanliga kopparkablar, givaren ger en variabel spänning ut, strömmen (och därmed ev. spänningsfall) är så gott som noll.

FP
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Perfekt, då ska jag börja skarva imorgon och invänta min moddade ECU från Claus på Turbocenter sen blir de åka av! :-)
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Kan bara bekräfta att det funkade alldeles utmärkt. Lödning och krympslang på varje skarv och sen en större krympslang runt alla kablarna tillsammans, snyggt! :-)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kom du ihåg att trä på krympslangen vid första lödningen, eller gjorde du som jag skulle gjort? ;)
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hehe jo de misstaget har man ju gjort några gånger men denna gången blev de faktist rätt :-)
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Jag har själv förlängt kabeln vid kompressor installation och jag kan försäkra att det inte är någon fara om man gör det ordentligt.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Oj.. Såg inte att du redan hade gjort det :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.