|
|
|
|---|---|
|
Hej Har för avsikt att sälja bilen under hösten innan jag återigen ställer av bilen inför vintern. Att ge bort bilen till en handlare känns ingen kul, med tankte på mitt kommande bilköp. Vad bör en denna oerhört välskötta bil värderas till tycker ni? Och inga 50 000:- kompis, tack! Länk | |
|
Med det priset kommer du få noll respons tyvärr. Jag försöker sälja en svensksåld 530 med mer utrustning och samma miltal för mindre pengar. Det är inte rusning efter den om man säger så. //Lövet |
|
|
Se: Länk //Lövet |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tja extremt fina lågmilade bilar ska ha ett högre pris än normalbilen helt klart tycker jag, men din prissättning kanske ligger 10-15 .för högt i utgångsgpris för att i första anblicken kännas direkt attraktiv för snabb affär, är ju "tunt" utrustad och saknar skinn , m.paket som de allra flest vill ha. Och det finns "tyvärr! ca 200 st 525-01-02 och många är billigare med lite mera mil och mera utrustning. Lycka till. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej Om folk visste hur bra dessa bilar är så skulle nog priserna vara lite högre. Jag gav 109k för min i våras en 02:a med 11k på mätaren. Exclusive kit mm. horvat: Jag tror tyvärr att du bör lägga dig runt 100k. |
|
|
Fin bil, snygg färg! Precis som de andra säger ligger du alldeles för högt i pris, trots ett lågt miltal. Avsaknad av läder gör det inte heller lättsålt. En annan faktor som påverkar E39 negativt är den senaste prisutvecklingen på E60/E61. Jag har så smått börjat scanna marknaden för en ersättare till min V70 T5 och jag är förbluffad hur mycket priserna sjunkit under det senaste halvåret. Det skall mycket till för att jag skall hitta argument att välja en lågmilad E39 framför en nyare E60 om det inte skiljer mer än 40-50kkr upp. Sen rekomenderar jag dig att även öppna dörren för telefonprutning, vilket INTE är detsamma som att acceptera oseriösa skambud. Om en spekulant har långt att åka är det inte fel att ha gjort upp priset innan, det blir faktiskt smidigast så för båda parter och risken för missförstånd blir mindre. |
|
|
Japp, man måste kunna komma överens per telefon om pris. När jag köpte sist var det ett krav från min sida till säljaren, hade aldrig åkt och iväg och tittat på bilen annars. Sänk priset en bit så skall du nog få sålt bilen, den ser fin ut. |
|
|
hej.. Ok.. Ni har övertygat mig! Sänkte priset precis till 105 000k, få se om det börjar ringa snart. Hej... |
|
| Det borde börja ringa, men den stora massan som letar "billigast på blocket" uteblir så det gäller att lugnt avvakta finsmakarna. Ringer ingen, lovar jag att jag skall köra min -01:a tills det är dags för skroten ;) | |
|
Hur garanteras "Aldrig vinterkörd"? Du är ju inte första ägaren? Eller känner du första ägaren? DSC på en -01:a, jag har också en 525 -01 (tillv. dec 00), men jag har "bara" ASC + T. Rätta mig om jag har fel... Fin bil annars, du bör kunna få 105 kanske om rätt köpare dyker upp. Verkar dock som att entusiasten är JÄVLIGT kräsen, jag fick ett par lååånga mail på mina annonser, o samtal. Lycka till! Mvh: Zoltan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
DSC är tillval och inte standard som ASC+T om jag inte minns fel ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Innan bilen köptes kontakterades ägaren innan mig som sade att bilen stått i varmgarage under vintern. Vinterdäck ingick ej och fanns inte till bilen som än idag inte är inköpta eftersom bilen ställs av i mitten på oktober och tas återigen igen fram i April. Bilen är tillverkad våren 2001 och levererad i augusti samma år och då ingick DSC i bilens standardutrustning. Ännu inga samtal eller mail på bilen, märkligt tycker jag! Får ligga lågt och vänta helt enkelt |
|
|
Skulle vart som i Tyskland, att avställning syns i Regbeviset. Men det är klart att man vill dölja ev. reparationsavställning mm. i SE... (gäller inte dig) Ok. Där ser man, DSC var nog tillval, eller ingick i nåt paket... Mvh: Zoltan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.