AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.013

M3 E46 USA import?

Hej allihop!

Ny på forumet och kanske snart ny BMW ägare.

Jag har idag kollat på en ruskigt vacker M3 2005 som gått under 2000 mil. Det är Competition Package så fjädringen är lite styvare samt styrningen mer direkt.

Det stora dilemmat för mig som nybilsägare utan större erfarenhet att köpa begagnade bilar är vad ni anser om bilar som är importerade från USA osv, vad anser ni att bilen ska kosta etc? Enligt han jag köper av så är bilen kontrollerad av BMW här hemma i Sverige och miltalen är konfirmerade, är detta lätt att undersöka eller ska man bara lita på hans ord så att säga?

Första service gjord vid 1500 mil samt servicebok ifylld, är detta också ett bra bevis på bilens validitet så att säga?

Som sagt bilen var ruskigt vacker att se på och kändes riktigt mäktig då man fick testköra runt kvarteret, men alla tips om vad ni anser om detta skulle uppskattas stort.

Priset ligger för tillfället på 320K +.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Är det den blåa?

Kolla upp bilen via Carfax i USA för att se att den inte råkat ut för något där såsom "katrina"-vattenskador etc etc som kan förklara det låga miltalet

"Kontrollerad mätarställning" är föga värt om du inte kombinerar det med en koll av historien

I USA används INTE serviceboken normalt så har den servicebokstämpel från USA är det snarare misstänkt. Och har den det så ring eller maila den verkstan för att konfirmera
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Om det är ALDxxx så kolla upp den NOGA. Den har varit krockad i USA och får inte längre gå i trafik där. Nu säljs den i Sverige och ser kanonfin ut på bilderna...
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Som sagt.. Är det den blåa så finns det en tråd om den om jag inte missminner mig. Värt att tänka på är att den legat ute på annons snart ett år.

Oj fan, finns det någon länk till just den tråden?
Kollade även upp Carfax och det kostade en slant att få rapporten men enligt sidan så fanns det 3 händelser om bilen.
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Det finns en här på sidan som har rapporten. Han kommer själv att skriva här om han vill.

Jag skulle själv hållt mig långt borta från den bilen.
Åfan, tack så mycket för er hjälp, riktigt bra forum detta!

Det är en del nytt man får lära sig var dag.
Den här tråden??
Länk

Den här bilen??
Länk

Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.