|
|
|
|---|---|
| Har precis köpt min första bil. Han jag köpte den av hade besiktat den 2 veckor innan han ställde av den. Sen ställde han på den när jag skulle köpa den. NU fick jag ett brev att jag måste besikta den innan november. Måste den besiktas IGEN för att han ställde på den? den är ju nybesiktad.. | |
|
Länk Tokigt, men det beror helt på slutsiffran. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| har 7 som slutsiffra. Han besiktade den 6 juli och ställde sedan av den. Sen ställde han på den och jag blev ägare. Men varför får jag då ett brev att jag måste besikta den senast i november när den redan är besiktad?? | |
| Har du sett protokollet? Bilen kanske inte gick igenom och därför måste besiktigas igen. | |
|
Läste igenom protokollet nu. Det var ombesiktningen som var gjord i juli. Han hade besiktat den i juni vilket inte är inom månadsramen.. Korkat av mig! Om den inte går igenom så ska han få betala reperationerna. hehe. |
|
|
Det här verkar intressant! Återkom gärna med resultat, det verkar sannerligen utstuderat om bilen får en ombesiktning inom terminen men ändå måste genomgå en ny. Synnerligen märkligt upplägg, kanske något att fundera på för Sverker... Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| Jag blev förbannad när jag fick det där brevet. Den är ju på sätt och vis besiktad inom terminen även om det var en ombesiktning. Menmen får hoppas jag får en tid och att den går igenom | |
|
Jo, men vid ombes besiktigas ju inte hela bilen, bara det som det var anmärkning på. Att bilen ställdes av spelar ingen roll. Så det är dumt att vara fööör tidigt ute. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Såklart! Ja, det var inte hyggligt gjort av säljaren i alla fall. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| Blev mer eller mindre lurad. Han sa att den var nybesiktigad när jag skulle köpa den så tänkte ju inte mer på det. Menmen får hoppas att den går igenom utan anmärkning den 15 okt. Annars ska jag ringa han och säga ett par väl valda ord. | |
|
Nu var den då besiktigad. Kom ditt med en intresserad attityd eftersom det är första gången jag är på besiktningen(med MIN bil:) ) men den ändrades snabbt till en förbannad attityd. När de två puckorna som besiktigade den inte kunde hälsa som vanligt folk när jag kliver ur bilen och säger hej och nickar till. Den ena grymtade som svar medans den andra bara glodde på mig som om jag vore ett ufo. Menmen det var bara att fortsätta värka glad enda tills den ene idioten kör "kroken/spettet" rätt i framskärmen på väg ner i "gropen" så att det blir ett 4mm djupt hackmärke och ett vitt märke så man ser att lacken gick bort!! Varför i helvete gjorde han så?? Sen blir man så sårad när han ska gå och slå på sidokjolarna o.s.v, idioti är det. Den har ju ingen rost på sig(ta i trä). Aja, resultatet: Fick anmärkning att ena bakdäcket var för slitet. Åkte hem och kollade--> 2mm till godo på det sämsta däcket. Han använde inte ens en mätsticka när han sa det. Idiot! Men ingen ombesiktning iaf! Skönt! Men fick reda på en annan sak. Att fjädern, vänster bak var brusten vilket är trist eftersom jag inte har lastat den med mer än 5personer samtidigt vilket enbart skett 1 gång. Fattar inte vad som har hänt för besiktningen i juni/juli märkte inte det. Vad går detta på ca att laga på en verkstad? |
|
| Det kan du göra själv ganska enkelt. Köp fjäderspännare på biltema och sök på DIY E36 på Google, så hittar du säkert ett tillvägagångssätt. | |
|
Ersatte besiktiningen lackskadan som de orsakade? "Lycka är att vara nöjd med vad man har - så skaffa tillräckligt" Hagbard Handfaste |
|
| Nix! Han påstod att det inte var han, men jag såg ju att det var det:/ | |
| Ta upp de i rätten, så får de inte gå till! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.