|
|
|
|---|---|
| Vet ni om försäkringen blir billigare när man fyllt 25 år? När jag kollar på tex atava så kostar medium försäkring runt 9000 kr medans försäkringen för en ny passat cc 200hk kostar runt 8600kr, hur kan det vara så? Är BMW bilar dyrare att försäkra? | |
| Min 540iAT import är billigare att försäkra än min fd Audi A4 1,9 tdi svensksåld. Hur det nu kan komma sig. | |
|
Jo, dom har en brytpunkt vid 25 som det verkar. 9000 för en halvförsäkring på en 320 E90, det var saftigt det! |
|
|
Det är saftigt, men vad ska man göra det var den billigaste som jag hittade. Hur mycket kan försäkringen sänkas efter 25? |
|
|
Jag är 26, bor i centrala göteborg. 320si, 06´a, Atava: Halv: 7292 Hel: 12165 325, 06´a, här var Aktsam billigast: Halv: 8631 Hel: 14425 Ringt runt cirka 10 bolag, dessa var de som var billigast just då (2 veckor sen) Skillnaden är inte så stor. |
|
| Jag betalar runt 10k hel med alla tillägg för min 330 hos vesta. Nu är jag snart gubbe (29). | |
|
Jag betalade 3400:- för min 318-02 hos Aktsam, boendes i Peking och var 34 år när jag tecknade försäkringen. Jag var fullförsäkrad d.v.s. hade 1500:- självrisk vid vagnskada eftersom försäkringen innehöll "mer" En 320 borde inte bli mycket dyrare eftersom antal Hk nästan är det samma, 150 mot 143. Mellan 25-35 tror jag att de hade samma premieklass, sedan blir det ytterligare lite billigare. dd88, kunde du teckna försäkringen på 325án hos Aktsam? Dom försäkrar ju bara "vanliga" bilar. |
|
|
Jag får betala 32.000kr om året för helförsäkring för en e90 330 M från 06. Jag bor i centrala Malmö. |
|
|
Urma: Det var inga problem alls, dom fick regnummer och allt på den tilltänkta bilen. Har även blivit påkörd av en BMW 325 som var försäkrad hos Aktsam, så jag har bra erfarenhet av hur det är att arbeta med dom. Givetvis så var det en kille som inte alls hade för avsikt att stå för sina handlingar men Aktsam polisanmälde honom åt mig, det enda jag behövde göra var att skriva under ett papper, sen skötte dom resten. Pengarna kom in på kontot 3-4 veckor efter händelsen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.