|
|
|
|---|---|
|
Hej, ni som vet allt! Jag läste någonstans att man kan köra en BMW 740 på hälften bensin och hälften etanol. Vågar man göra det? Jag undrar för att jag är lite sugen på att köpa en 740 -95 och framåt. RB | |
| Jag har provat min 540 på hälften etanol och lite mer och den funkar, går lite sämre kall annars känns det som förut ungefär | |
|
ok, inga motorlampor som blinkar eller annat underligt? Drar den mer på denna blandning? RB |
|
|
Den drar mer, i stadskörning gör det mellan 2 och 4 dl, har inte kollat så noga, men på landsvägskörning i lagliga hastigheter tror jag det inte gör mer än kanske 1 hörgst 2 dl. Har inte gjort nogrannare koll än att se vad färddatorn visar och vad förbrukningsnålen visar på landsvägen. Inga lampor, tror inte e34 har någon sådan till motorn. Ska försöka kolla felminne någon dag och se om den slagit upp nåot där. Märkte att den gick sämst när jag nytankat blandningen, sedan justerade den till sig mer och mer. |
|
|
Ska du ska köra lungt med bilen kan du gott och väl tanka den med 75%etanol och resten bensin året om. Drar då ca 1,4-1,7liter med den blandningen. Om du gillar att gasa på så är nog inte etanol något för dig såvida du inte sätter dit en btr och mappar om, då får du istället fler hk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.