AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.213

Trasig immobiliser, vad göra?

Tändningslåset i min 518iT -96 gick sönder i förra veckan på sådant vis att rattlåset gick i baklås. Det gick inte att ta ur låscylindern på normalt vis så jag tog till det våld som jag ansåg att nöden krävde. Nu har jag eliminerat rattlåsets alla delar så bilen går att styra men nu startar den inte. Jag har med största säkerhet kvaddat givaren till immobilisern. Har någon ett tips om vad jag kan göra? Går det att koppla förbi den? Vilka funktioner förutom startmotorn påverkas av att immobilisern inte ger signal?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Vore kanske inte så bra om imobilisern gick att koppla förbi och man isåfall fick tips om hur här.

Du måste kontakta BMW angående detta, de byter den (tror de heter EWS) och programmerar in den i bilen till dig, finns inget annat sätt vad jag vet. Ligger koder i den tillsammans med motorstyrningen som måste lira tillsammans.
Har redan beställt en låscylinder och antenn. Det kommer tydligen färdigkodat och klart, 856 kr för alltihopa hos M-bilar i Västerås.
Håller med om att det nog inte vore bra om det var allmänt känt hur man kopplar förbi immobilisern men i vissa lägen önskar man att man visste.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.