AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.717

Vad är diskret styling?

RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Har stött på lite annonser där säljaren skriver att bilen är "diskret stylad". Betyder det att säljaren har ändrat utseende på bilen utan att det syns?
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
För mig betyder diskret styling att det är gjort smakfullt och att det ser ut som om det skulle kunna vara orginal... men det är ju vad jag tycker :)

//Daniel
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ungefär så jag tolkar det också...
Typ ett par fälgar,sänkning etc...det ska helt enkelt smälta in i bilens linjer.
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Instämmer med föregående talare.

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891

Min E34 Länk
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Mmmm,men sen kanske det där med "smakfullt" kan vara svårtolkat.....ungefär som.....hur långt är ett snöre!

Smakfullt i min syn är....tex att förbättra helhetsintrycket en smula för sin egen smak,därav inte gå ifrån original hur mycket som helst.(i så fall kanske en annan bilmodell skulle ha införskaffats!?)

Styling är ju ofta förknippat med kraftig modifiering tyvärr(läs England och deras stylade bilar.)

För mig är en lagom stylad bil: Möjligen lagom tonade rutor(beroende på färg på bil)
Större fälgar,som inte utmärker sig mer än bilen,utan framhäver bilen på ett mer representativt sätt.
Sänkning, lagom för att bilen ska få behålla sina vägegenskaper,och även få fälgar och bil att se bra ut tillsammans.

Färg på blinkersglas: beroende på färg av bil,och övrig "styling"

Mvh Patrik
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Exempel: Länk
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Nu snackar vi styling.

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891

Min E34 Länk
Jag har stylat min bil med silverfärgade glödlampor till blinkers istället för orange. Det tycker jag är diskret och en precis lagom nivå på styling, men vad som är lagom är som sagt väldigt individuellt. :-)
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Tack för svaren. Det är alltså en subjektiv bedömning av vad som är diskret men en generell tolkning är att det ska vara små förändringar som ser original ut.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Denna är enl. säljaren något stylad. Enl. mig är den relativt kraftigt stylad. Tycke och smak går alltid isär. Därför säger bilder allt och säljarens beskrivning ingenting..
Länk
Hm...Jag tycker personligen att min egen bil är ett bra exempel på "diskret styling"...Är det någon som kan se stylingen på bilden om man bortser från fälgarna och de vita blinkersen:-)? Länk
Visa användare
25
Fredrik325
BMW 325i Coupé -95
Diskret styling kan vara allt från lite sänkt, tonade rutor, nån liten vinge, kanske ögonlock eller bytta lampor (fram/bak) till några stilrena. kanske nån läpp till fronten. alltså inget sort som t ex 18" chromefälgar,maffigt kjolpaket eller liknande..

Diffe
RR
384
RR99
535d -11
640i cab -12
Men då återkommer frågan, vad definierar "stilrena" lampor? Är baklampor med "lexus-look" stilrena? För vissa ja, föra alla andra nej. Osv
Visa användare
25
Fredrik325
BMW 325i Coupé -95
Vad jag anser stilrena lampor så är det vita blinkers istället för orange.
lexuslampor skriker ju sönderstylat så de finns inte, tycker jag!

Diffe
Sa
179
Sackan
318d -09 (E91)
Dawwe: Vad jag kan se förutom det du nämnde så är det M3-speglar??
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
En färsk annons som ett vedträ till debatten: Länk
Praktiskt att kunna sitta under tak när man byter till reservhjul i regnväder ;)
Sackan: Nej speglarna är inte styling, det är faktiskt original. Speglarna var dock tillval, ingen standard utrustning. Min bil leverades iofs med "vanliga" speglar, men tillvalet "M-speglar" fanns, även om nu första ägaren inte kryssade i just den rutan...
Ledtråd: Syns bäst på bakre kofångaren....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.