|
|
|
|---|---|
|
Är det normalt med ett klonkande ljud när man lägger i växel från neutral? När motorn anlägger med växellådan. har själv haft en med SMG II men jag har inget minne av hur det är. Kanske är ett normalt ljud som jag inte ens tänkte på? Tänkte nämligen köpa en begagnad M3 e46 9000 mil och säljaren pratade om ett sådant ljud. | |
|
Min klonkar inte, men min låda har endast gått 500mil nu. Min började däremot klonka när man växlade från 2an till 3an efter 4000rpm. (lådan hade gått 1800 mil då). Mvh Jimmy |
|
| Ok men är det här något fel eller är det ett vanligt ljud som komer efter ett tag? Tror inte att det låter så mycket alltså utan bara att man hör att det händer någo när man lägger i växel. För det ska man väl höra? | |
| När du står still med "N" och sedan petar i 1:an så kan man ibland höra ett litet klonk. Jag uppfattar det inte som något onormalt. Snarare att det låter ibland när kuggarna inte ligger riktigt i fas med varandra.. | |
|
Klonkade ljud från vx-lådan låter skumt. Iaf. inget missljud som jag har i min bil. Däremot så är diffen känd för att vara "klonkig" på M3 E46. Jag hör dock inget missljud från neutral till ettan från diffen. Ljudet från diffen är mest märkbart om man tex kinxar runt på en parkering el. i vissa fall 1-2 2-3:an. Detta är normalt enligt BMW. |
|
|
Jag menar också att jag hör ljud från diffen. Inte lådan om någon missuppfttade eller om jag var otydlig.. M.V.H Dennis |
|
|
Jag har precis samma symtom som RKA. MagnusSa: Sa ju att det var fullt normalt ;) //Henke Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.