AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
647

oljämn gång på min 540ia E39

Keevin
Fått konstigt fel på min 540ia,
Tvättade bilen för 2 dagar för att få den ren från all skit , och sedan så spolade jag också bort dammet från motorn med hjälp av vattenkannan !
Körde ifrån macken och hem var ca. 100meter och bilen gick helt som vanligt stängde sedan av bilen och gick in !
Dagenefteråt så skulle jag starta bilen baraför att jag skulle ta ur skivorna ur Cd-växlaren och när jag då starta bilen så klickade den bara från startmotorn !
Så jag fick hjälp av en kompis som kunde startkabla mig från sin bil , kopplade direkt på batteriet i skuffen ....satt mig i bilen och bilen startade utan snack !
Tog då bilen för en sväng för att ladda upp batteriet och for hem till en bekant en mil ifrån stängde sedan av bilen som vanligt och gick in !
Efter 1tim så var jag tvungen att fara , vred igång bilen och sätter växelväljaren i läge "D" och då känner jag hur den juckar fram så körde 100meter och stannar på vägen och varvar bilen lite och hör då att bilen går oljämt på en cylinder !
Stängde av bilen och startar den igen och går fortfarande oljämt !
Kör hem och stängde av bilen !

Vet inte vad det är för fel , Är tacksam för svar , Hör av er Mvh
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Vatten i tändstiftsbrunnarna förmodligen. M60-in brukar generellt alltid få problem med detta efter vatten har varit i motorrummet.

Plocka bort spolarna och blås rent med tryckluft, blås även rent/torrt i själva tändhattarna så tror jag nog att bilen ska gå bra igen.

__
/Chrille
Keevin
jajjamen det funkade , Nu fungkar det ! Var jätte mycket vatten där inte konstigt att den gick så dåligt ... men nu funkar den ! Tackar tackar !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.