AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
998

fel fläktmotstånd?

hej håller på att byta fläktmotstånd
när jag nu har bökat med att få lös de gamla så ser det nya inte likadant ut nån som vet om dom har gjort om dom eller om jag fått fel

Vilken bil/årsmodell pratar vi om tro?

FP
523 im 00

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
När jag bytte på farsans E39:a -01 så var det så att det gjorts om ganska mycket, men tittar man nog så ska det ändå passa fin, fint.

Mvh
Patrik

___
B M W
Förmodar att vi då pratar om effektsteget till kupéfläkten, inte om motståndet som sitter på tidigare varianter av elfläkten framme vid kylaren.
Jag brukar envisas med betydelsen att använda rätt benämning på reglerkretsen till fläkten, som alltså inte är ett motstånd på de steglösa fläktarna eller i system med automatisk klima osv. Spelar stor roll kanske man kan undra? Jo när man vill hjälpa till med felsökning osv så är det stor skillnad på motstånd och elektroniskt effektsteg. Inte blir det bättre av att okunniga reservdelssäljare ofta fortfarande använder fel namn, tyvärr, trots att det är många år sedan man slutade använda motstånd.

FP
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Numera är det mindre men flera "svärd", det ska tydligen hålla bättre...
Jepp, stämmer. Man har olika utformning på kyldelen av aluminium. Finns med pinnar eller plattor men kontaktdelen och fastsättningen skall vara samma.
Det händer att själva elektronikdelen är hel men lödfel i kontakten gör att den inte funkar.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.