AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.944

Hur fungerar PDC på E61?

Gu
100
Gurrae
Bmw 525iT E61 -04
Hej, Hur fungerar det på en E61: som har PDC både fram och bak?
Måste man aktivera funktionen genom att trycka på pdc-knappen varje gång eller är den alltid aktiv? Kommer grafiken upp på skärmen automatiskt när bilen känner ett "hinder" framför eller bakom bilen?

Visa användare
148
prichardsson
Volvo XC90 D5-17
Den aktiveras både fram och bak automatiskt när du lägger i backen. Annars får du trycka på knappen för att aktivera den manuellt. När du har aktiverat den manuellt så tror jag den ligger i hela tiden tills du trycker på knappen igen.
Den visar på skärmen alla hinder den känner av. :)

Gu
100
Gurrae
Bmw 525iT E61 -04
OK, så att om PDC:n aktiverad och jag lägger i backen så ska "PDC-grafiken" på skärmen dyka upp automatiskt när ett hinder dyker upp framför eller bakom bilen?

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Observera att grafik på skärmen inte kommer upp i fall du/någon annan har deaktiverat det under "settings".

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Gu
100
Gurrae
Bmw 525iT E61 -04
OK, så oavsett om jag har "radio-vyn" eller någon anan vy i skärmen och ett hinder dyker upp så aktiveras med automatik "PDC-grafiken" och "pipandet"?

knappen framför växelspaken är det på & av för hela PDC-funktionaliteten ?

När jag var ute och provade en E61 så när jag satte mig i bilen så var PDC-grafiken i skärmen men sen när jag åkte in på en parkering så pep den bara, grafiken kom inte upp.... jag tryckte ett flertal ggr på PDC-knappen framför vxl-spaken med grafiken kom inte upp ändå....

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Grafiken kan stängas av i "settings" i iDriven, då tjuter det endast och ingen grafik visas. PDC knappen vid växelspaken stänger av det helt och hållet.

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Gu
100
Gurrae
Bmw 525iT E61 -04
OK, setting -> display settings eller?

Sv
117
Svesve
X3 2d -18
Z4 2.3-10
Grafiken kommer upp vare sig det är något hinder eller ej så fort man lägger i backen. Om man inte lägger i backen och vill ha PDC inkopplad så får man trycka på knappen.Den försvinner dock så fort man kört en 50 m eller så. Grafiken och pipandet kommer och går samtidigt.
Gu
100
Gurrae
Bmw 525iT E61 -04
Nån som sitter inne med hela sökvägen för att aktivera/avaktivera PDC-grafiken i iDrive?

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Tryck ner idrive-kontrollen för att komma till informationsmenyn. Välj vehicle settings och sedan PDC. Kryssa i monitor on för att slå på grafiken.

Den här inställningen sparas tillsammans med den nyckel man använder när man gör ändringen.

PDC slås av automatiskt när man kört 50 meter eller fortare än 30 km/h.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.