|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det finns en guide här hur man växlar om den halvmanuella delen på steptronicenn så man växlar upp när man drar spaken ner och tvärtom. Tyvärr är min årsmodell en sådan som har det helt felvänt. När jag frågade killen på Novation om han kunde fixa detta på servicen så sa han att han inte hört talas om detta och att man inte skulle tro allt man läste på autopower :) Vill helst inte in och pilla själv då jag har tummen mitt i handen och säkerligen kommer sabba nåt, hur enkelt det än ser ut... Antar att killen på BMW har fel, men vet ni någon/firma som kan fixa detta i uppsala/västeråstrakten? | |
| Hm...Utan att ha den minsta aning om hur den "manuella" växlingen görs på steptronic-lådan så är min gissning att det sitter två kontakter som aktiveras när man drar spaken framåt resp bakåt...Min gissning är att du bara behöver skifta sladdarna som går till dessa... | |
| Inte alls svårt, gorde det på min 728, tog ca 30 min. det är två sladdar som ska skiftas, | |
|
Har också hört om detta även om min steptronic är "rätt" vänd (uppväxling bakåt, nerväxling framåt) Som jag fattat det så handlar det om att plocka loss delarna runt växelspeken och byta plats på kontakterna för avkännaren. Skall tydliugen vara mycket enkelt att göra, men jag hittar bara inte tråden nu. Är man överseriös så finns det även vissa som monterar en SMG ratt med paddlar och kör signalen via dom. //amullo --- |
|
|
Här kanske ni kan finna lite information om detta... Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.