AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
738

Konstigt ljud e30 320

Tjena. Kommer något konstigt ljud, när jag trycker ner kopplingen så försvinner det. Låter lite som knackande ventiler men det borde höras även när kopplingen är nedtryckt? Ju högre varv desto högre blir ljudet, har ej kollat om det ökar när man gasar på tomgång bara märkt av det när jag kör. Någon som vet vad det kan vara?

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Troligtvis bottenstocke i lådan som låter, Skrammlar och maler lite, så låter 9 av 10 E30:is, Inget att oroa sig för.

__
/Chrille
Det konstiga är att det inte låter något när motorn är kall utan när den kommit upp i temp så börjar det låta.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Oljan blir tunnare ju varmare den blir därför låter den inget när den är kall.

Så har alla mina E30:is varit.

__
/Chrille
wi
43
widell1111
E36 328ia M Touring -95

Passat 1,8t 3bg -01(Familjebilen)
Kan det inte vara urtrampningslagret då? då ska det bli tyst när du frikopplar..
MVH

Widell
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Låter som sagt som urtrampningslagret tycker jag

///BMW - Was sonst!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Vad yrar ni om nu. Urtrampningslagret låter väl när det belastas, alltså när kopplingen är nedtryckt??!?!
Klart det är bottenstocken som låter, det är ju lika standard som vinande bakdifferentialer.

__
/Chrille
ja skulle det va urtrampningslagret så måste det ju låta när man trampar ner kopplingen
Mi
189
MiliaN
325i -90
deejaywasp har rätt. Och siffrorna 9/10 kan nog mycket väl stämma =) Inget att oroa sig för...

MVH Max
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.