AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
766

Säkring till bränslepumpsrelä

se
7
serious
528i -96
Hoj!
Ny ägare av en 528i -96, tillika ny medlem här på autopower. Har läst igenom lite, såklart även Mektips, och hittade stöldguiden. Har pga priset på bilen (och larm) endast tecknat trafikförsäkring, men blev i natt lite orolig då jag fick ställa bilen på en bakgata där löst folk har gott om tid på sig att mickla med lås och startspärr om de så vill. Inte troligt, men skulle vilja vara säker på att bilen står kvar imorgon och andra dagar när maggropen säger ajajaj :|

Så jag läste att man med ett enkelt handgrepp kan få loss säkringen till bränslepumpsrelät och därmed hindra de flesta från att rulla iväg med bilen. Frågan är var denna säkring sitter och om det påverkar resten elektroniken någonting? Tänkte då mest på larm.

Hittade såklart även säkringsguiden till E39 ( Länk ), men då jag är lam och rädd av mig vågar jag inte bara slita ur säkring 17 eller 31 (som det verkar vara) ur handskfacket utan att vara säker... speciellt inte när stöldguiden hänvisar till motorrummet och säkringsguiden till handskfacket :)

Var sitter dosan och vilken säkring gäller?
se
7
serious
528i -96
ingen? :| Har tyvärr ingen handbok till bilen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.