AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.478

Snart besiktning , varningsmärke airbag saknas?

pl
19
plok
323iA -99
Ska snart besiktiga bilen 323à e46 och undrar om nån vet om det
går att besiktiga utan varningsmärket för airbagen som sitter
på insidan av vindrutan (passagerarsidan) ?

Tog tyvärr bort resterna av klistermärket i somras ,
då det var trasigt och dåligt.

Har nu läst följande på SBP hemsida .

"Varningsmärke
På passagerarsidan i bilen ska varningsmärke för krockkudde finnas (gäller förstås bara bilar som är utrustade med en sådan)"

Någon som vet?

Like Bmw
what?! det måste vara något nytt.
jag brukar pilla bort sådant skit för det är fult. ser ut som man är ute och åker hyrbil.
jag skulle prova utan. har besiktigat två bilar i år utan varningsmärke, och det har inte varit några problem. verkar ju löjligt.
för resten, det sitter ju airbag-loggor överallt i bilarna. alltså präglat i plasten, skinnet, ratten osv. säkert det de menar, och inte det fula klistermärket.
Jag har besiktat flera bilar utan nåt varningsmärke för passagerarairbag utan att besikningsteknikern har sagt nåt. Men för säkerhets skull så kan du kontakta bilprovningens kundtjänst för att få ett korrekt svar på vad som gäller.
pl
19
plok
323iA -99
Tack för svaren , då borde det ju funka utan även för mig:)
Det sitter ju som du säger (bapelsin) airbag loggor lite
här och var i bilen.

Like Bmw
Jag har också plockat bort mitt första jag gjorde, har dock inte besiktat den än... har dock besiktat andra bilar och det har aldrig varit något problem
När man byter ruta sätts det aldrig dit något nytt märke om airbag, kanske högst eventuellt att dom gör det om man byter ruta på BMW, men inte annars.

/ J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.