|
|
|
|---|---|
|
Hjelp meg med att lista upp + och - punker mellan dessa modeller,blir inte klok sjalv vilken jag skall ha.De 2 modellarna kostar ca dessamma (25-270000kr i norge)Så langt har jag kommit fran till:E39 530+punkter:Motorn,utrymme,Minus punkter:Gamlare bil/konstruktion,forbruknig,har haft 2 e39 førr...E90 320d pluspunkter:Modernare,vagegenskaper.Minus punkter:4cyl diesel...ja jag vet att den hanger bra på 530,men liite av bmw-feelingen blir borta med denna motorn tycker jeg,marks specielt om man hoppar direkt från en 6cyl e90 till en e90 4 cyl diesel. Flera + och - punkter tack! Richard Channing hade snygg bil | |
|
Beror ju först och främst på om du behöver det extra utrymmet? Har du familj, barnvagn mm. Själv har jag iofs en e91 och barn med tillhörande vagn och det fungerar. Perssonligen tycker jag att en nyare bil alltid är bättre än en gammal. Ibland kan jag drömma iväg och se vad jag kan få för bil för samma pengar och komma fram till att man nästan kan köpa vad somhelst som har några år på nacken. Men när det drar ihop sig till köp så vill jag inte ha en gammal bil utan en så ny som bara möjligt. Samtidigt finns det en massa folk här som hellre skulle köpa en e36 m3 än en ett år gammal e91 318d. Själv skulle jag inte tveka en sekund att välja e91 318d |
|
|
Ja,det lutar mot e90/1,specielt sedan detta er bruks/familiebilen,vil ha modern bil til det.For vel bara bli van med 4cyldiesel knattret,men det blir svårt,mina två nermeste grannar har passat resp. touran 105tdi,och så kommer jeg med en till knattermaskin....jaja får bara starta E38:an då och då. Richard Channing hade snygg bil |
|
| Vi har även en 120d och jag tycker den motorn är underbar :-) | |
|
Tjaa,underbar..Var ute och provade 320da,fick variomatic/scooter feeling når man accelerade.Varvtalsnålen stog rakt upp hela tiden når man drog på for fullt, pendlade emellan ca 2700-3700 hela tiden mens den arbetade sig upp i genom vaxlarna. Tråkigt på en annars underbar bil/kjørmaskin. Richard Channing hade snygg bil |
|
|
Om du ska ha en 4-cyl diesel, välj en manuell! Automatlådan passar dåligt ihop med den motorn - förutom 'remdriftkänslan' du beskriver, så är förbrukningen i praktiken 15-20% högre för en automatväxlad bil. Dieselknattret är inte så farligt - en bekant, som har en alldeles ny Passat tdi, var imponerad över hur tyst min 320d E90 går. |
|
|
Jo du har nog rett,bmw 4cyl diesel er nog en av de tystaste,skulle bara aldrig ha provat 330d...kostar ca 150000 mer enn 320d i norge.Och ja det blir manuell,E39 530 som jeg sneglar på er ochså manuell.Fler + och - punkter! Richard Channing hade snygg bil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.