|
|
|
|---|---|
X. |
Ratten vibrerar lite vid inbromsning, men inte hela tiden man trycker ner pedalen utan bara vid vissa hastigheter verkar det som. Innan bilen stannat helt så har vibrationerna upphört. Vad kan detta bero på? Är det bromsskivorna som blivit skeva eller kan glapp i någon led orsaka detta? |
|
Tjena! Det är antagligen någon av lederna i framvagnen som är slut, men det kan också vara skivorna som du tror. Mvh Jens |
|
|
Tjena! Jag hade liknande problem med min BMW, det var dåliga skivor + en glappande spindelled vänster fram. Mvh Johan |
|
X. |
Ok, tack! Ska kolla det! |
|
KAN också vara bromsoken som kärvar.. Hr samma problem, men ska jag vara ärlig så har jag varit för lat för att åtgärda eller ta reda på var felet ligger... måste skärpa mig.. lämna in bilen på en verkstad snarast.. |
|
| Jag har fått samma problem med min fast det skakar även när man svänger konstant vänster i lite högre fartern. Har tid på verkstad om någon vecka. | |
325Ci |
har samma problem med min..hehe...ska in på service om ett par veckor...hoppas jag får rätt på de då =) |
| Jag känner oxå av detta om jag trycker lätt på bromsen men trycker jag hårdare så försvinner det......på min är det nog skivorna eftersom spindellederna är nya. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.