AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.011

ny ägare av BMW 520i

har just köpt mig en bmw min första faktikst och förhoppningsvis inte den sista.
men nu till min fundering bmw:n går inte som den ska
det är en 520i 93:a, bränsle och luftfilter är bytta
tändstift är inhandlade och ska byta imorgon.
men nu till problemet det händer ingenting nästan upp till 5.000 varv ska det vara så eller vad kan vara galet, den känns väldugt seg har provat rycka ur Lmm och man hör en viss skillnad men det är inte mycket.
snälla hjälp mig vad kan vara galet.
mvh fredrik
ingen som har nån hjälp som man kan få???
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej Frazz!

520 är ingen raket precis, synd att du inte testade minst en 525 istället.
hej jag vet att det inte är en raket tyvärr så fanns det ingen 525 till salu som såg hyffsat fräsch ut då jag köpte.
men bilen ska väl ända inte gå som en diesel och rycka lite lätt före 5000 rpm och sen komma eller??
Tyvärr innan 4000-5000 varv händer det ingen och över 5000 varv rycker det lite lätt men det är fortfarande en skön bekväm långfärdsvagn som dricker ganska lite bensin

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Runt 10sek från 0-100 och toppar 210km/h så självklart ska det hända saker vid gaspådrag.M50 kan absolut inte jämföras med M20 som är en riktigt trött maskin.
Börja med o kolla ansikterna när du byter stift,annars är det ganska basic,tjuvluft,syresensor,lmm,vevgivare(skitig ger klen gnista),kamgivare (kan ge ryck)iom att den läser en lob på insugskam.
Ingen som mekat med kamdrivningen och ställt dreven med en ölburk i näven?

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
okej tackár ska kika på det idag, men vart sitter vevgivaren och kamgivaren är dom svåra att komma åt??
toppfarten låg på 180 när jag testade och det tog lååång tid dit så nåt är galet.
har nu bytt stiften också fortfarande samma fel, hur fungerar kamaxel givaren någon som vet?? hade upp den och tittade och den verkar gå lätt iallafall
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Slå i OMEGA 907 i motorn, låt gå 10 minuter på tomgång, byt sedan oljefilter samt slå i helsyntetolja. Torka ur luftfilterboxen med en bit papper fuktad med alkohol så det blir lika rent som nytt. Spraya lite elektronikrengöring in i luftkanalen ifrån locket till luftfilterboxen så blir LMM i skick som ny. Insuget är känsligt för damm och träck.

STP ST-1 heter en bra rengörare som är lämplig att slå i tanken.

Efter ett antal mil med detta borde märka skillnad. Om inte kanske det är någon gammal gummislang som torkat och det läcker tjuvluft.

Lycka till!
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Att spraya de kontakter du tar lös och kollar med elektronikrengörare är bra i förebyggande syfte. 5-56 är mycket olämplig för all form av nyttjande där elektriska strömmar passerar.
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.