|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! Denna bil har varit avställd sen förra september förra året Länk dessutom är den inte körd under hela tiden. Finns det några risker med detta? Fungerar klimaten som den ska tro och hur är det med oljan? Mvh "the things you own end up owning you" |
| Det borde inte vara nån större fara om bilen bara har stått ett år. Men en oljeservice skulle jag göra. Klimaten är det ju bara att testköra och se om den funkar, kolla även så att kondensorfläkten går. Om det är priset i annonsen som gäller så känns den väldigt dyr. | |
| Har den stått i bilhallen är de ingen fara, i med ett nytt batteri kolla acc noga,byt olja ,ev ståplattor på däcken. bilen kan kännas lite krasslig i bromsar men de brukar gå över efter en ordentlig nöjeskörning. | |
|
Det borde fungera. Rudvi blir MB-åf om en vecka och det är tydligen lagerrea utav stora mått, bjud och se glad ut:) Mvh Asken |
|
|
Räkna med att bromsarna behöver luftas, samt risk för att något kärvar lite. Jag hade tagit isär och smörjt bromsarna även om dom verkar fungera bra, för att slippa eventuella problem. AC'n kan påverkas negativt fast fortfarande fungera (packningar som torkar t ex). Oljan är bara att byta, men det är ju en fördel ifall det inte var dags att serva den precis innan den ställdes av. Men har den stått i en bilhall så är det nog ingen större fara, testa den noggrant. Och pruta rejält. __________ |
|
|
Om de nu skall sälja mercedes också så tycker jag prio 1 är att lära sig stava till det Länk Länk |
|
|
Säkerligen har bilen startats och flyttats någongång under tiden den stått i hallen. Då får kylmedel samt oljor cirkulera lite och smörja packningarna. Jag har sett bilen ifråga. Det enda jag noterade var att sportstolen( fånigt namn, sport äro väl något en person fysiskt bedriver?:)) hade något skrynkligt schinn. Jag skola icke nämna vad jag tror bilen går att köpa till för pris. Mvh Asken |
|
|
Har precis startat upp en kärra som stått i 11 månader. Inga större problem, lite kontakter som ärgat, bl.a. till blinker och positionsljus. En flaska 5-56 och en dito elektonikrengöring löste de små bekymmer som fanns. Tanken hade dessvärre varit tom, men eventuell kondens råddes bot på genom fulltank och en flarra STP. Den senare säkert helt onödig, men är man på hugget så är man:-) |
|
|
Det står att den säljes åt kund. Om jag inte minns fel så kan inte en handlare friskriva sig från garantiansvar, då det är han som annonserar bilen via sin firma. Någon kanske vet mer om detta, men en tänkvärd sak att kolla upp. |
|
|
Spontant känns den även lite för dyr, imorterad BMW kräver också att man vet hur man ska kolla upp historiken. Och försöker handlaren glida undan garantiansvar så faller en del av poängen med att handla av honom, då kan du lika gärna göra ett privatköp. Här är ett i mina ögon bättre köp. Länk Pengar över till ett eventuellt reparationskonto. Om det är handlarens finansieringsvägar du är ute efter så kan du lösa dem själv lika bra. |
|
|
Det intressanta äro hur bilen skötts i Sverige. Cobra-systemet medger utskrifter ifrån den verkstad bilen varit servad sedan den kom till sverige. Allt lagrat de senaste 10 åren. Jag hade bjudit 70kkr för bilen först nämnd i tråden. Dels pga skicket, dels pga går det så går det. Mvh Asken |
|
Njuren |
Tack för alla svar. Bilen är inte importerad enligt vv.se. Någon som vet mer om bilen? "the things you own end up owning you" |
|
Jag har inte sett bilen "live" men vet att den har stått mycket länge hos Rudvi. Om jag inte minns fel så var den ute för 1.5 år sedan hos handlaren för 169kkr eller något i den stilen. Borde vara läge för storprut(t)ning :-) Kolla om den fortfarande säljs för kunds räkning (det vill jag minnas att den också gjorde för 1.5 år sedan), i så fall bör den inte kosta mer än vad de gör på Blocket eftersom förhandlingsläget blir annorlunda och några garantier inte går att få. |
|
|
Enligt annonsen säljs bilen för kunds räkning! Den stora orsaken till "brandrean" är nog att det är ägarbyte 1/10! Priset på bilen är väldigt högt enligt mig - Rudvi är kända för att vara dyra! (nästan så att man får betala inträde till bilhallen enligt några...) ;o) Storprutning i storleksklassen 30kkr eller mer hade jag nog provat - det finns gott om fina E39:or på marknaden! Det är defenitivt köparens marknad när det gäller dessa vagnar... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.