|
|
|
|---|---|
| Har problem med att de slirar i diffen, det bara släpper om man trör på. Har bytt hela kopplingen så det är inte den. | |
| Du har ingen diffbroms på din och att det bara släpper på ett hjul är helt normalt. | |
| :D hehe mjo om de bara hade varit det | |
|
Du menar att det slirar och att hjulen inte spinner? |
|
| yes! | |
| Koppling! | |
|
Byttes svänghjulet tillsammans med kopplingen? Att diffen bak totalrasar är ovanligt, första gången jag hör det i så fall... har ni kollat att kardanen rör på sig efter kopplingsbytet? Mvh |
|
|
Nej de gjordes de inte, men när vi bytte kopplingen såg jag att svänghjulet va lite rabbigt eller vad man ska säga . kardanen rör sig och de går att köra med bilen men det är när de belastas som det slirar. Mvh |
|
|
Om utväxling eller diffdreven går sönder så slår och smäller det och skakar som tusan när man försöker köra. Om en drivknut har gått så brukar det inte låta nått men då brukar inte bilen röra sig ur fläcken heller. Skulle gissa på att det är kopplingen som slirar vid större belastning. __ //Niklas |
|
|
Sätter en slant på taskigt svänghjul, iom att bilen kan köras på låg belastning... Mvh |
|
|
Okej, de har vibrerat och klonkat lite innan , men nu slirar de bara. Mvh |
|
|
Har för mig att det är ett dubbelmassasvänghjul som kan överhettas och då måste bytas? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.