AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
933

Nya originalbussningar eller powerflex till bruksbil/konbana E36

Är i färd med att beställa en omgång nya bussningar till bakvagnen (6st) på min BMW E36.

Jag använder bilen till vardags men har hyffsat fria händer eftersom det är våran "andrabil".

Är det lika bra att köpa nya originalbussningar till bakvagnen (mycket billigare) för att få behålla den lilla komfort som finns i en E36, eller krävs det liknande powerflexbussningar för att bilen inte ska åla sig fram när jag kör konbabna med den?

Hur mycket försämrar powerflex komforten gentemot originalbussningar/kontra hur mycket tightare i chassiet känns bilen med powerflex kontra nya originalbussningar!?

Tacksam för lite vägledning..
Ju
15
Jultomten
323ci -97
Undrar lite samma sak! Jag ska inte köra på bana i första hand, men jag skulle gärna se att den ålade sig mindre i största allmänhet (har oxå en E36)

Vilka bussningar bör jag i första hand sikta in mig på att byta i så fall? Alla, eller är vissa mer avgörande än andra?
Kika om M3 E36 bussningar funkar, billigt,hållbart och inte sjukt okomfortabelt. Personligen tycker jag det är en lagom nivå att lägga sig på om det är en kombobil för både gata o bana

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.