AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.373

Lämna in M5:a för felsökning, var?

74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Vi har nu provat det mesta med kompisens M5:a (E39) och hittar inte felet till att den känns lite slö.
Så nu tänkte vi lämna in den för felsökning/reperation.
Vart vänder man sig?
Söker efter nån bra verkstad som kan dessa underbara bilar......
Inte nån som är ute efter ens alla pengar.
Runt Stockholm eller Södermanland.
Tacksam för tips,då det var jag som fick honom att köpa M-bil.

Gillar fordon med fart
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej!

Om bilen är servad som den ska har ni säkert kollat?

Om du ringer 087110687 på måndag efter kl 14 lämpligast så kommer du till Doktor Larssons Klinik. Bilen är i himlen kan vara ett lämpligt uttryck:)

Fram tills dess, prova gärna det tips jag fick utav en av hans mekaniker där när jag besökte dem idag. Dock till en annan motortyp medans principen är densamma. Byt luftfiltren, torka ur luftfilterboxarna väl så de är dammfria. Spraya en ytterst liten mängd elektronikrengörare(Mycket viktigt att ingen annan vätska används!) i insugningskanalen dit LMM(Luftmassemätaren) sitter. Därefter montera tillbaka locken och se om resultatet blir annorlunda.

Tillika är ett fulladdat batteri viktigt för känslig elektronik, en ctekladdare hjälper till där.

Lycka till!
Asken
Slöa veåttor är dom värsta!

Men det här med Ctek Asken, är det något slags kedjebrev du gått med i eller har du sponsorer i Vikmanshyttan?

Jag är ju inte i närheten av era kusar men ska absolut torka ur boxen, rent samvete = ren bil. =))

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Ok ska ringa och kolla hur han har det med tid....
Tack för tipset!

Bilen används dagligen så det är nog inget fel på ström tillförsen.

Gillar fordon med fart
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kaptenlöjtnant: Såsom enkelt svar på Edert inlägg. Cteken förlänger livslängden på befintligt batteri med upp till 50%. Den äro försedd med en s.k. intelligent laddningsteknologi. Nyare BMW(cirka år 2004 samt framåt) får enbart laddas med denna typ utav laddare enligt de fabriksföreskrifter jag studerat. TIS även kallat. Ett nytt batteri kostar 1200-3500 SEK beroende på modell. En BMW som nyttjas i Svea Rike faller tillgänglig Ah på dess batteri med 50% när temperaturen faller under nollstrecket. Att ladda en BMW en gång per månad över natten med en Ctek gör att den aldrig får problem med strömtillförseln. Att enbart köra bilen utan någon av elfunktionerna påslagna gör att det laddar väl, däremot tar många elmotorer och apparater mycket ström.. Enkel ekvation va?:)
Mvh
Asken
Tack Asken, en fullständigt legitim förklaring. Jag har varit lite orolig när namnet förekommit i x antal trådar men är numera helt införstådd med orsak och verkan.

Jag antar att Herr Asken kan rekommendera dylik utrustning till en vindpinad men ack så tacksam slitvarg anno 1989. :))

M5 ja, blott en dröm för mig dock hägrar en V8ial eller svagt i horisonten anas en V12 coupé. Ingen automobil av rang kan försvaras ekonomiskt att bruka men mitt hjärta är sedan länge förlorat till Bayern.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bäste kaptenlöjtnant!

Ni skola fylla eder lekamen medelst denna dryck medelst edert förnämna namn. Alternativt Strega. DIN-Normen upphör ju att fungera söder om Alperna det äro känt de sista ett hundra åren.

Det spelar absolut ingen roll vilken modell man färdas uti. Det är njutningen längs vägen som gäller. Liksvepningen haver ju inga fickor som bekant.

Jag rekommenderar till eder prima automobil.

1. OMEGA 907 samt ett oljebyte till helsyntetolja om så icke äro gjort.
2. En ctek safir laddare ansluten till bilens pluspol under huven samt applicera rikligt med rapsolja under huven. Korroderade skruvskallar droppas en liten aning citron uppå.
3. När batteriets vätskenivå äro kontrollerad och batteriet fulladdat enligt ctekens indikator, torka rent luftfilterbehållarna och byt luftfilter. Haver du ingen LMM så applicera icke elektronikrengöring på dessa.
4. Applicera rikligt med rapsolja längs skärmkanter, under sidolister samt hela bakstammen. Tillika en aning på framskärmarna och cirka en decimeter på motorhuven.
5. Kör in i närmaste automattvätt och tvätta medelst bästa programmet.
6. Rapportera resultatet i denna tråd. Äg känslan utav en bil såsom jag vet hur denna kommer att se ut samt hur herrn kommer att le liksom jag ler nu.

Ni får överleva en viss rapsoljedoft i er bil medelst nästan nýskick i maximalt 14 dagar.

Mvh
Asken

74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Jag skulle aldrig "maskin"tvätta min bil,utan det är endast handtvätt som gäller.
Naturligtvis är den servad med helsyntets olja som den ska.....
"Detta" gäller ju inte min bil men kompisens bil är också servad med rätt olja.

Gillar fordon med fart
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Menar ju naturligtvis att min bil också är servad som den ska.
Utan att allt gäller kompisens bil.

Gillar fordon med fart
Ha ha, jag blifver fylld av glädje från språket min herre broderar till våra förfäders muntra tillrop i sin saliga himmel. För att göra vidare föklaringar läsbara återgår jag till den svenska jag tror mig behärska.

Kaptenlöjtnant finns tyvärr inte att tillgå genom kända källor längre så jag fröjdrar mig för tillfället med härlig Ale (från Oppigårds Bryggeri, inte alltför långt från Ctek.). Vidare vad gäller ett oljebad så gjorde vi ( jag & automobilen ) denna process redan för två dagar sedan, dock inte raps.

Ett gyllene tillfälle att applicera ett yngre uttryck, fett bra.

I batteriet tror jag mig ha funnit en akilleshäl då alarmet har en förmåga att brisera i tid och otid till mina grannars förtret dock har jag löst problemet tillfälligt genom att parkera i underjorden.

Väl mött Herr Asken.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.