AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.282

Renovering av e36 motor. priser?

ka
13
kalsongdawe
Bmw m3 e36 94-a
hej, har en m3 e36 motor som ja hade tänkt att kanske renovera. motorn har snart gått 21000 mil och tycker helt enketl att det känss bättre när man vet att den är nyrenoverad och fräsch i motorn.
någon som gjort detta och kanske har ett prisförslg på va det cirkus kan gå på?
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
En TOTAL renovering kan nog sticka iväg i pris. Egentligen törs jag inte spekulera om det.. men de handlar säkert om minst 20-30k antar jag.

/Jonas
ka
13
kalsongdawe
Bmw m3 e36 94-a
hur mycket anses man byta för att kunna kanske sätta ner miltalen?
Du kan aldrig sätta ner några miltal. Däremot ange vad som är utbytt i din motor.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

För att sätta ner miltalen behöver du i princip byta ut allt.

Men om man ska sätta en gräns, så bör kolvar och stakar bytas ut samt veven ses över. Sen nya vevlager och även renovera toppen.

Men en "budgerenovering" är nog att byta ut alla lager, kolvringar, packningar etc.

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
72 000 betalade jag. Då byttes bla, vevaxel, vevstakar, alla lager, packningar, packboxar, kamkedja, kontrollerad och genomgången vanos mm mm.

Jäkligt mkt pengar men idag ångrar jag mig inte. Mina lager hade gått åt skogen efter ett oljepumpshaveri och skadat veven osv ... En tidigare renovering av WOXTUNE visade sig va riktigt bristfällig så det fick helt enkelt göras om sen jag köpte den. SERIÖST denna gången!! Hade blivit billigare med en annan motor, men nu vet jag vad jag har och ångrar mig inte en sekund!

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
En E36 M3 maskin lär nog hamna på runt 50.000kr vid en
seriös totalrenovering. Om motorn går bra som den gör så skulle jag hellre spara dom pengarna till en nyare bil framledes och nöja mig med ett extra oljebyte, tänddelar, ventiljustering osv. för att hålla maskinen i bra skick och vid liv så länge som möjligt.

Totalrenoveringar kan möjligen vara befogat på äldre vagnar som ökar i värde tycker jag. tex. Z8, M635, 3.0CS, 2002 turbo, M3 E30, Alpina B6 3,5 osv. Men man prioriterar naturligtvis som man vill :)

Finns många som tycker att jag inte är riktigt frisk i huvudet som lägger tusenlapp efter tusenlapp på en gammal 320 från -87 ;)

/L

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.