|
|
|
|---|---|
|
Tänkte fråga om det är möjligt att sätta motorvärmare på en E32 735i med manuell låda? Vet ni några prisuppgifter för ett sådant kalas? | |
|
Jo visst går det, jag var på OKQ8 härom veckan och hade lite flyt för dom skulle upphöra med Calix sortiment så jag fick värmaren med komplett kablage inkl. yttre kontakt för 600:- sen tillkommer grenledning för kupén men det tar jag senare. När det gäller monteringen känns det lite knivigt att komma åt, men iom att jag väntar på ett nytt grenrör så tar vi båda flugorna på smällen. Ska verkstan montera kostar det strax under 4000:-, inräknat motorvärmare och kontakt. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Vet inte om Calic är bra grejjer. Bor i Norrbotten och vill ha riktiga grejjer som värmer blocket eller tråget. Vilket det nu är. Hade för mig att Calix bara hade vattenvärmare? |
|
|
Sant, Calix har vattenvärmare. Defa är väl enda alternativet då, om jag förstår det rätt så finns det bara två märken i Sverige sen vet jag inte hur långt utvecklingen kom på M30 applikationer... Å andra sida så har ju den klarat sig några år utan värmare överhuvudtaget så vattenvärmare kan inte vara så himla dåligt, det som kan må dåligt av kallstart har ju redan mått dåligt? Å tredje sidan, hur olika kan trågvärmare vara, det måste ju vara relativt enkelt att konvertera? Lycka till med efterforkningarna och fyll gärna i hur det gick och vad som passade, det mesta till M30 torde vara "bolt-on" om man inte behöver ta hänsyn till övriga installationer runt motorn. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Hade värmare i blocket (in i kylvattnet alltså) på min 735i -87, skulle tro det var Defa. Funka fint. //Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.