AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.118

Byta Z3 M Coupé mot BMW X3!?

Har min bil ute till fsg (bmw z3mc) och har nu fått ett förslag på ett byte gällande en svart BMW X3, 3,0 automat, svensksåld, årsm 05, 12000 mil - + ev. en LITEN slant emellan från min sida... Min har även den gått 12000 mil, är dock en 99:a....

Nu till frågan; Är det ett korkat alt. bra byte? Har ingen erfarenhet av X3 men är i behov av en bil mer åt "brukishållet"... Är det totalt omöjligt att försälja en x3:a i framtiden och är 3,0:an automat ett bra val? Byter jag upp mig eller byter jag ner mig? =)

Frågan är förvisso väldigt subjektiv men det är än dock era personliga åsikter jag vill ha!

Tacksam för alla svar!

Mvh Anton
Visa användare
5
Kimpoh
x3 2,0D -05
Om det är en bensinare, så står den inte så bra till försäljningsmässigt när du sedan ska sälja den. Annars är x3:an en grym bil att köra, kanske inte BMW´s snyggaste modell, men fan vad rolig den är..
Jag hade nog bytt...

Lycka till!

Tack för ditt svar, Kimpoh!

Ja, det är förvisson en bensinare, diesel biter inte riktigt på mig... Ang. designen så är jag förbryllad - ena dagen tycker jag den är riktigt läcker, andra dagen lite fulare... Men en uppsättning fina fälgar o. lite lätt toning kanske gör susen, vad vet jag...

Btw; Riktigt snygg X3:a du har, gillar färgen!
Cu
21
Cutlass
X3 3,0 D -11
Har en -04 3,0 iA som nu har gått 8500 mil

Problem so far:
1 st kallödning till nummerplåts belysningen (egen rep)
Brott på bakfjädrarna vid 5000 mil garantibyte

Blandad körning 1,10 - 1,2
Senaste 6 mån 1,02 tack vare lite "snikkörning"
allt enligt datorn i bilen.

PDC är ett måste

Nästa bil blir förmodligen en X3

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.