|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Det såg ju helt perfekt ut ju. Blir nog beställa GE-fjädrar och kapa ett varv... eller vänta nu.. Ska man ändå kapa kan man väl lika gärna kapa originalfjädrarna. Eftersom GE-fjädrarna inte sänker något så borde de vara precis som en originalfjäder. __ /Chrille |
|
|
Hej Chrille, tyvärr hade han inte en aning om märke och jag har inte kollat på dem än. Snart är det dags att byta till sommardäck så då skall jag ta en titt om det finns någon klibba på dem. |
|
|
Chrille: Tyvärr så är det inte så enkelt att du bara kan kapa ett varv. De måste värmas och smidas in också för att de ska passa i fjädersätet. |
|
|
MrSpeed: Gör gärna det. Det brukar finnas märke och art.nr tryckt på fjädern. Jonas: Är det lättare att göra det med GE-fjädern än originalfjädern eller vad menar du? Smidas in.. hmm. Hur gjorde du på dina? Går det kanske med hjälp av skruvstädet forma dom så att de stämmer samtidigt som man värmer med brännaren? __ /Chrille |
|
|
Lösning på alla problem är funnen.... Länk Resultatet på min 530 blev en sänkning på 52mm, bild finns här: Länk __ /Chrille |
|
| Snyggt! | |
| Tar upp en gammal tråd, blev ju klockrent på 530:in....blir att inhandla fjädrar nu och sänka Touringen...så Weitec´s fjärdrar håll vad dom lovade? Hur mycket har/hade du från skärmkant till centrum när du montade deras fjädrar? Vad tog dom på BMW för att sänka baken med nivåreglering då? | |
|
Ser riktigt fint ut med sänkningen. jag upplevde faktiskt samma problem med min audi när jag monterade sänkning runt om på den men efter att jag kört en liten bit så sjönk chassit ihopa och den blev helt plötsligt låg somfan. monterade ge fjädrar på e46an fram förra sommarn och det höll vad det lovade det också blev riktigt fint. i samma veva självsänkte den sig bak också :) gick av lite mer en ett halvt varv på båda fjädrarna, vanligt på e46 med m-chassi |
|
|
Hej. Bilen är såld så jag tyvärr inte mäta. Men det sänkte i alla fall 50mm som det lovade. Bak sänkte jag själv genom att bygga om till justerbara stag mellan bärarm och nivåregleringsgivare. |
|
| Okej, tackar så mycket....blir Weitec´s fjädrar då. Hur gjorde du justerbara stag, något mektips? | |
|
Bmw 523- sänkning från realcar 60/40.... Har 18" med 40 profil... Är precis så det går frit i fram skärmarna.... |
|
|
Det är lite olika tillvägagåns sätt med stagen beroende på om det är de nya eller gamla stagen (plast eller metall) Metallstagen är enklast. Kapa av dom men lämna en bit på varje som du sedan gängar. Kör sedan i varje ände i en gänghylsa och voila! Plaststagen får man limma (stålepoxy tex.) dit en bult med avkapat vid varje led efter man kapat den. Rejält mycket krångligare men det går med lite vilja. Enklas är dock om man kommer över den gamla stagen och moddar dom i stället. |
|
| Tack för tipset! Ska kika vad mina är gjorda av. Det är ju perfekt att kunna höja och sänka den bak själv med enkla medel....tack än en gång... | |
| Har inte bilen här så har inte kikat under den än vad staget är i material men det är nr 20 på bilden i länken du menar gissar jag? Länk | |
|
Exakt. det är nr 20 vi snackar om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.