|
Sida 8 av 10
|
|
|---|---|
|
Håller med Houke tipsare, köp PS2 om ekonomin tillåter. /Micke Länk |
|
|
Jag har Pirelli P-zero Nero på 20", är mycket nöjd med dom. Men dom är kanske lite usäckra på vått, jag tycker dom inte gir så bra tilbakemelding på när dom slepper. Men jag är inte vann med M3a på vått så det är kanske inte det er däcken som är problemet. Hmm... 245 fram och 285 på 20" är ju inte optimalt för regn heller. Har vurdert Michelin, men trenger kun framdeck så går nok for samme märke igjen. ---------------------------- HARTGE M3 2003 (H30) Länk |
|
|
Tack för info. Har kollat dem i min dimension och hittat dem till ett schysst pris på Däck Online, 2399 kr. Jag prioriterar bra grepp på torrt underlag. /André |
|
|
Kör tyvärr inte M3 nu längre. Sålde den på långfredagen till en kille från Borås efter att den varit ute på annons i 5 dagar. Efter ca 10 minuters provkörning köpte han bilen. Ska jag vara ärlig så trodde jag inte att det skulle gå så fort.. men men. Saknar M3an men får bli något annat roligt i framtiden igen :) // Daniel |
|
|
Vad fick du för den? 270-275 nånting? mvh Dennis |
|
| När bilr det träff!? Är sugen.... | |
| Jag ska iaf ner å köra på Gotland nu på söndag =) | |
|
Spajjs Du köpte bilen av mig och då var den inte äns ute till försäljning ;) Synd att du sålde den, den var verkligen i kanon skick, men det får bli något änu vassare i framtiden ;) |
|
|
DennisH: Fick mer än 275' för den. cado: Jepp så sant så.. man saknar den lite nu faktiskt.. var riktigt nöjd med den och tror att nuvarande ägare oxå kommer vara det :) dock så vet jag inte om han sitter här på autopower. I framtiden får de bli något vasst igen.. kanske Porsche då :) // Daniel |
|
| Grattis!! | |
|
DennisH: Vad fick du för din när du sålde den? // Daniel |
|
|
Äntligen kan man skriva i denna tråd. Firar idag Min M3ans 1veckodag hos mig! Skönt att ha något att vänta på en efter en jobbig arbetsdag, Nu är det bara att plocka hem lite delar och få dem installerade. Sedan skall det bli bana relativt snabbt. Vroom, vroom |
|
|
Grattis!! spjjjs: 305.000:-.. |
|
|
Har igen vägt min bil med nya eksosen (ca 17kg viktbesparelse++) och nya stolar (ca 30kg viktminskning). Det ble 760 kg framaksel, 700 kg bakaksel och 1580 kg totalt. Det var med 1/4 full tank. Blir inte klok på den vikten, vanskligt att få nöyaktigt resultat når den rundar opp/ned. |
|
|
Nej, 1580kg var med mig (jag väger ca 84kg). Utan mig viste den 1500kg totalt. Men det kan hende den väger mindre siden den viste 760kg + 700 kg fram och bak. |
|
| Då kan du alltså ta bort "L"´t i din beteckning över Hartge M3 CSL och döpa den till Hartge M3 CS :) för lätt var den då inte :) | |
|
Hjula väger over 103.5 kg :P Har just tagit av ca 45-50kg max med nya eksosen och recaro-stolarna, så lite lättere än standard M3 är den iallafall, med alt carbon eksteriøret. Vet inte vad en csl MED A/C och CD business väger, men det är mer enn 1385kg som är upgivet. |
|
|
Morten >> Min CSL vägde in på 1418kg med 3/4 tank och utan förare och var i "Svensk Spec" dvs Klima,cd,xenon Henrik |
|
|
Nå har jeg vært ute og veid bilen på nytt med ca 15 liter bensin på tanken, og kasta ut litt verktøy og skrot fra bilen som var mye tyngre enn jeg trodde. Foran: 760 kg Bakaksel: 680 kg Totalt: 1460 kg Totalt med meg (84kg): 1560 kg Det som er litt merkelig, er at vekta står på 40kg når bilen ikke står på den. Usikker på hvordan jeg skal tolke det. |
|
|
En månad har man ägt M3:an nu. Lite synpunkter 1. Har ett fånigt grin på ansiktet 2. "Detailing" har blivit en hobby (har svart) 3. Det finns inte något sånt som kortaste vägen mera i mitt vokabulär |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.