|
Sida 6 av 10
|
|
|---|---|
|
Gotland rings allmäna körningar körs tillsammans med hojåkare och carts som vardera har 20 min var på banan per tillfälle. Detta betyder att man får köra 20 min, vänta 40 min, köra 20 min, osv... Något som blir ganska irriterande i längden, speciellt när man betalar 1500:- för att köra där. Vi kommer titta på att hyra hela banan över en hel dag eller 2 i sommar och uteslutande köra bilar under hela dagarna. Jag kan återkomma med mer information angående detta, men det är lite svårt att få fram informationen här eftersom alla såna trådar tas bort av moderatorerna här eftersom dom anser det vara REKLAM. Sjukt irriterande!!! Skärpning! |
|
| Miraculix, skriv sånt på rejsa.nu istället | |
| Miraculix: När jag var på Gotland å körde så körde dom med bilar,bågar och carts men bågarna och "cartsen" körde samtidigt, dom var dock bara 2st. 1200kr kostar det första gången man kör men om man spar kvittot (som jag gjorde) kostar det 900kr nästa gång. Men visst skulle det vara trevligt att ha banan för sig själv. Detta skulle dock kosta 44 000-50 000kr och då måste man få ihop ett bra gäng för att det ska vara värt det. Mvh Jimmy | |
| Hade en BMW förut med harman/kardon ljudpaket, det lär rätt ok men det jag har nu som ska vara original låter ju inget vidare, räcker det med att bara byta ut högtalarna till värre saker eller måste man byta allt och sätta in slutsteg för att få bättre ljud? någon som mixtrat med ljudet? eller lyssnar ni bara på det brutala motorljudet haha :0) | |
| Dom 300:- dyrare som första körningen är går till en säsongs medlemskap. Detta är obligatoriskt för att få köra på gotland ring. Så själva körningen tar dom 900:- för vilket är mycket billigt om man nyttjar alla 8 timmar man har till sitt förfogande (10-18) | |
|
I somras fick man köra 20 min per timme 20min X 8 = 160 min 160 min = 2 timmar och 40 minuter Alltså betalar man 900 för 2 timmar och 40 minuter vilket är rätt dyrt om man tänker på andra banträffar där man har banan till sitt förfogande hela dagen och kan köra hur mycket man vill. Dessa träffar brukar kosta runt 2000:- |
|
|
Vi fick köra 30 min/ timme eftersom motorcycklarna körde 20 min och sedan bilarna 20 min vilket passar alldeles utmärkt då både människa och maskin behöver vila med jämna mellanrum.. En av dagarna så var det ett team där som körde carts. Då blev det lite mer vila. Men det var underbart väder så det var faktiskt bara mysigt.. 2 timmar och 40 minuter tycker jag är mer än tillräckligt på en bana... Det är ju nästan dubbelt så lång tid som ett F1 lopp... Men den dagen vi bara delade med motorcyklarna blev det 4 timmars körning.....för dom som orkade:-) |
|
| Dennis, cartsen samarbetar med gotland ring för att öka omsättningen så jag tror inte dom försvinner | |
| Miraculix: Vi var där 3 dagar. Och en av dessa dagar var cartsen där... Tror inte dom har möjlighet eller tid att testa sina carts varje dag direkt... | |
| Lär ju va spik på carts varje lördag | |
| När jag var där var cartsen framme i totalt 30 min sen såg jag inte dom mer. | |
| spelar ju ingen roll....dom som vill, följer med..=) | |
| Ingen i värmlandstrakterna som har M3.a? :) | |
|
M3-träff i Skåne? :) // Daniel |
|
| Hur många nycklar ska det följa med till E46 M3? har sätt i flera annonser att det står alla 4 nycklar följer med. Jag har två + en plastnyckel. Vad ska man ha? är det skillnad på svensksålda och importerade? | |
|
4nycklar, 2 vanliga, en plast och en utan något plasthölje på har jag för mig. I vilket fall, 4st :) MVH -------------------------- Länk |
|
| om jag inte missminner mig så blev det bara 3 st vid faceliften..... | |
|
Som sagt 3 st efter faceliften. 2 vanliga och en i grå plast. // Daniel |
|
| Det stämmer. Jag har 3 st till min 2st vanliga och en "plånboksnyckel" i plast. | |
| IstvanC: Det beror på vad du har för årsmodell. Dom äldre bilarna hade 4 nycklar medans dom senare (facelift) bara har 3 nycklar. Som alla redan sagt så kommer det 2 vanliga nycklar och en i plast som enbart funkar manuellt.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.