AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
38.801

Alla vi som kör M3 E46.

Sida 5 av 10
Frontline: Förra säsongen startades med en mini-träff för min del. Då var det 3 st M3 E46 på träffen och det var j----t trevligt.

Vi får väl styra upp någon E46 M3-träff i sommar. Vore ju galet kul om man kunde samla ihop ett 20-tal E46 M3:or någonstans i mitten så alla kunde komma utan att behöva köra alldeles för långt. Typ Örebro eller Jönköping...

Det brukar åka ett gäng från Klubb E46 och klubb E36 nerifrån skåne upp till jönköping i samband med mässan första helgen i Maj (eller var det Aprol?)

Fats jag ställer inte min bil på den parkeringen över natten. Det får bli en dagsutflykt för min del i så fall....

mvh
Dennis
DennisH: Vad kul, skulle vara grymt att minst 20st M3:or kommer och kör en crusing genom stan efter varandra :) hoppas verkligen något liknande blir av.

Ja, vi får ha tanken i bakhuvet. Så får vi se till att styra upp någonting när vädret och plusgraderna tillåter..

mvh
Dennis
Jag är ju banträffsansvarig på Hondaklubben, så jag har en ganska god vana av att styra upp träffar åså vidare, jag skulle kunna ta tag i något till våren om ni är sugna? Jag bor själv i Borås, tycker det är ganska centralt då man har ganska många större städer inom 15mil räckjåll, t.ex. GBG, Trollhättan, Varberg, Jönköping, Halmstad, Gislaved osv.

Som sagt, om ni är sugna kan jag ordna något, kanske kan köra lite Gokart, sen käka något å cruisa eller något liknande?

MVH
Jag skulle absolut vara på i alla fall, kul att ha någon som kan ta tag i det. Av egen erfarenhet brukar det vara bra att släppa ett datum rätt tidigt så alla kan försöka anpassa sig till det, dock göteborg låter långt bort för oss som bor i Stockholmstrakterna, men Jönköping eller Örebro skulle ju kunna fungera
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

DennisH: Helt riktigt, jag är en av de träffansvariga för Clube46 och vi brukar samla ett gäng E36/46:or för att gemensamt köra upp på en en dagars tripp till Elmia som brukar vara den traditionella förstaträffen för säsongen.

Förra året tillät inte vädret att köra upp med "sommarbilen" så karavanen blev inställd. Så detta året är säkert många extra sugna. Jag är i bilbytartagen (letar M3 som du kanske vet) men kommer ju till 99% ha antingen en "ny" M3:a eller Schnitzern kvar att köra med. Jag och de andra som ansvarar för träffarna ska kolla intresset inne på Club E36 samt Club E46 för årets första träff. Lägger även in en tråd här på AP samt på Garaget för att få med icke medlemmar som naturligtvis är välkommna att hänga med i gänget som bla. har en karavan från sydligaste Skåne. Även från väst (Gbg) brukar det komma ett gäng.

Sammanstrålningen för ALLA Bimmers brukar vi ha på Coops övre parkeringsdäck vid köpcenter A6.
All info med körschema mm. kommer att läggas ut i den nya tråden.

Mvh Jimmy alias "Mr Schnitzer"

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Jimmyboy:

Vad innebär den sista % då? :)

// Daniel
ca
403
carlsson86
Bmw M3 e93 -08
Bmw 520d f11 -11
fasen vad kul de låter:) jag e lätt på!!
///anders
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Spajjs: Hehe, nä den % är om jag hunnit sälja Schnitzer och ej hunnit hitta någon M3:a som jag vill ha. Hoppas dock på att kunna ansluta till "M3-klubben" lagom till Elmia som är den 10 - 13 april i år.

Mvh Jimmy

DennisH:
Såg att du har din bil till salu på blocket? Why?
//Tvåbarnsfar och M3 spekulant, men Ferrita är för loud... :-(
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Jimmy:

Det löser sig nog ska du se :)

// Daniel
Fe
85
Felixrs2
BMW M3CSL -03 "Underbar"
Hade varit skit-roligt om man kunde dra ihop något hyffsat stor road-trip!!
Felix: Vi får se till att dra i hop ett gäng i sthlmstrakten i vår. Bara M3 E46:or.... Skulle bli grymt!! Så kör vi mälaren runt eller nåt..
Be
81
Beaf
E46 M3 CP SMGII -05 (såld)
Låter onekligen lockande!

DennisH: Har Gelleråsen "trackdays" på samma sätt som Gotland ring? Vilka andra banor har det ?
Fe
85
Felixrs2
BMW M3CSL -03 "Underbar"
DennisH: Ja, det måste vi göra.... vi får styra upp det när det börjar att värma på lite. Ska ju ta ner pärlan i början av Maj och sedan behöver jag nog 1 månad att fixa ( PIMPA)=) till den lite...
Men vi måste ju ta en sväng ner till Gotland i år!?
Be
81
Beaf
E46 M3 CP SMGII -05 (såld)
Får väl ta "roadtrip" till Gotland =)
Fe
85
Felixrs2
BMW M3CSL -03 "Underbar"
det skulle vara skitroligt....
Gy
82
Gynekologen
Bmw m3 -03
Bmw 1502 -75
Är intresserad om vi får ihop så vi kan köra på Gotland ring, och om det klaffar med min planerade eurotrip i sommar.
Fe
85
Felixrs2
BMW M3CSL -03 "Underbar"
Jimmyboy: skulle du vara intresserad av att dra ihop en roadtrip till gotland-ring!? Skulle vara roligt att åka ner med massor av BMW-bilar och åka lite bana.
Vet att DennisH har varit där nere så han kanske kan hjälpa till!?
Tror att det skulle finnas ett stort intresse här, med en sådan liten semester=)....
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Hvis noen er interessert så har jeg lasta opp den filmen
i litt bedre kvalitet.

Länk

Ny intro :)

----------------------------
HARTGE M3 2003 (H30) Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.