AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.865

Jag tänker åka Taxi resten av livet.

Sida 2 av 2
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
Hej igen motorvänner.

Tänkte göra en sista uppdatering då jag nu äntligen har fått min kära bil tillbaka =)
Har sovit lite oroligt på sista tiden och det enda jag tänkt på är hur det kommer bli synbara skarvar, färgskiftningar, dålig passning i skarvar m.m men alla onda tankar försvann när jag såg bilen! Det går ta me tusan inte att se vart dom har skarvat i C-stolpen! Har nästintill letat med lupp för att se något men det är prickfritt!! Underbart bra!! =)

Jag fick mina eftermonterade ljus ditsatta och kostnaden drogs av på skälvrisken och jag fick även 12 månaders garanti på lackeringsjobbet. Men jag får inte tvätta, avfetta eller högtrycksspola bilen på följande 2 månader, och inte vaxa, polera eller lackförsegla på 6 veckor. Får se hur det blir i dessa slask tider? Men en vanlig avspolning ska väl inte vara några problem.

Så summa sumarum.. Mycket nöjd och glad! Om någon behöver laga plåtskador och befinner sig i småland kan jag varmt rekomendera Nässjö Bilskadecenter. Trevliga och duktiga.

Här kommer lite bilder som jag tog idag. Lite regnigt ute men man ser rätt bra ändå.

Bild 1: Insidan av bagageluckan, den reparerade sidan.
Länk

Bild 2: Insidan av bagageluckan, den oskadade sidan. (som jämförelse)
Länk

Bild 3: Karosspassningen mot bakluckan. Perfekt.
Länk

Bild 4: Här någonstans har dom kapat.. kan du se vart?? nope..
Länk

Bild 5: Någon nyansskillnad? Inte vad jag kan se. Blixen förstör lite dock.
Länk

Mvh Henkeman
16.585
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Skönt att se att jobbet blev bra och du blev nöjd.

Nu kommer jag inte ihåg exakt hur din skada såg ut men om jag säger att jag tycker att jag ser en liten, liten nyansskillnad mellan bakstötfångaren och hjulhuset, kan detta vara möjligt?

//Lövet
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Ser snyggt ut, kul att det blev så bra gjort.

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Skönt att det löste sig till eder belåtenhet, jobbigt sånt där!

Hur var det här då?
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
andreas_lofgren: Du ser ju på mitt första inlägg en länk till en bild där skadan kan ses. Jag är inte riktigt med på vad du menar.. mellan hjulhuset och bakstötfångaren är ju hela plåten ny. Den skarvades nånstans uppe vid bakrutan, halvägs ner kanske.. och sedan snett nere under dörren..

Ska kolla lite närmre imorgon om bilen har behagat torka upp lite.
16.585
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Då stämmer det med lagningen i alla fall. Jag menar skarven mellan plaststötfångaren bak och hjulhuset (den bytta bakskärmen). Om det inte syns i verkligheten så är det väl inget att bry sig om antar jag.

//Lövet
To
16
Toni.r
Bmw 320 coupe 93
du verkar ha samma tur som jah, hade en saab 900 2,3 96 , körde på samma rundell tvp gånger en gång rakt på den och en gång på vänster sida på rundellen dvs kom från andra hållet. sedan så hade jag en saab 9000 cde 2.0 liters motor, körde bilen på typ 6.600 varv så jag bara va fan är det hur kan den varva så mycket så gasar jag ut 2an tänker vad fan e detta sedan så varvar jag ut 3an oxo och så tänker jag hur kan den varva så mycket när min gammla saab 9000 2,3t 200hk varvade endast ca 6.500 varv, nör jag ska lägga in fyran så missa jag växel lyckas på in 2an =) 2 ventiler blev snea samt hjullagren eller vad de är som håller kedjan hade ätits upp :P....på turbo saaben som jag hade lyckades jag endast förstöra turbon, packning =) och 2 driftknytar som ledde till att jag förstörde drivaxlerna också... oooo förästen angående rådjuret var i tomellila skulle till trelleborg för o göra en tjänst då hade jag en annan saab 9000cde fast 2,3 kör bilen ramar rå djur i 140... sedan så var rådjuret mitt i vägen han knappt gå ut ur bilen kommer det 2 motorcyklar ena klarade sig den andra rakt på rådjuret hon ramlade och låg mitt i vägen jag o pappsen flytta på henne för en bil kom i höghastighet och när hon väl vakna sa hon ni borde inte ha flyttat på mig ! sedan så hade jag oxo en fordsierra 2.0 doch som jag kör snabbt med och krockar med rådjur....bilar har jag ej haft tur med !
Visa användare
4.005
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
hallo
jag kan säga såhär att jag hade samma otur som du lämna in den på BMw dom byter tyvär inte hela sidan dom svettsar dit en ny som är mycket mycket billigare för försäkringen
men det blir snyggt se bara till att du lämnar den till en proffs det är viktigast
Vo
271
VoidMain
Mazda6 2.5 Sport -10
catsh_me: Eeee? Har du möjligen missat hela mitt inlägg där jag skriver att bilen är fixad och att det dom gjort är just det du skriver.. eller är det jag som inte fattar? :P

Toni.r: Tack för ditt medlidande svar och för att du lyckats få mig att läsa en av världens längsta meningar! hehe..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.