AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.237

BBS RKII hur gör man...

to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Har fått tillbaka mina BBS RKII 2-delad splitfälgar efter svarvning och tänkte nu polera upp dom så att dom glänser som dom vore nya, men jag har problem...

Jag har skruvat loss alla skruvar och då trodde jag i min enfald att det skulle bara vara och knacka isär dom lite lätt, men den gubben gick inte....

Har testat att slå isär dom men det hjälper inte heller, är det nån som har plockat isär 2-delad BBS fälgar, hur gjorde ni, är det nån som har några bra tips på hur man får isär dom utan att förstöra den nysvarvade fälgkanten?

//Daniel
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
De "civila" fälgarna är tätade med en typ av silikonlim. Tävlingsfälgarna har en o-ring.

Med andra ord är det inte helt lätt att få isär dessa fälgar!

Skall finnas en artikel på nätet om detta - en kille med en Golf har jag för mig - sök! (finns säkert något länkat till den artikeln här på forumet!)

Här finns lite information: Länk

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Ok, tack för infon, fanns väldigt "porriga" bilder på högglanspolerade fälgar...

Är det nån som vet om det finns något bra lösingsmedel så man kan lösa upp silikonguckan?

//Daniel
_a
93
_andersson_
bmw 320i -88
ja silikonet borde du ju kunna lösa upp med en massa skit. syra finns ju men de låter ju lite väl extremt men prova gegga lite med t.ex bensin eller kanske thinner osv, iprincip alla starka saker löser upp.
märkte att de var ganska bra åka i thinner när jag höll på att tvätta en maskin med det och dom gummidragerade hanskarna smälte :D
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Nu har jag fått isär fälgarna och håller på att polera fälgbanorna för fullt, men det fanns inte ens en tillstymmelse till någon sorts tätningsmedel mellan fälgcentrum och fälgbanan...

Ska lägga upp lite bilder så fort jag är klart.

//Daniel
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nej, de där splitfälgarna delar väl bara bort centrum med nav från själva ringen som håller däcket? Med andra ord finns ingen anledning att täta eftersom den yttre i sig håller tätt för däcket.
Eller är jag ute och cyklar? Var länge sedan jag hade dessa fälgar, (grymt snygga btw, men ett helvete att göra rena)
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Stämmer bra det Hubbe325, det var det jag också misstänkte... :)

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.