AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
762

540 låg kylvätskenivå - slö

Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Tänkte berätta om ett litet underligt beteende på min 540.
Sista tiden märkte jag att temperaturen på kylvätskan pendlat ganska mycket. Har ju gjort inställningen så man kan se tempen vid instrumenten då man är ute och kör.. Hade för mig att tempen var ganska stabil i vintras typ 105-108 grader på landsväg. Och lite annorlunda inne i stan beroende på om man krypkör eller ej. Dvs den pendlar mera då kanske 100 - 112 grader.

MEN på senare tid har den även kunnat pendla ute på landsväg då jag kollat kan den ibland gå upp till 118-119 grader då man ser att termostaten plötsligt öppnar fullt och den sjunker ner till 105 grader. Jaja, tänkte inte så mycket på det, men häromdagen blåste det kallt från mittenutblåsen i kupen men bara på tomgången..

OK! Det känner vi ju igen :) Så jag kollade nivån på kylvätskan dagen efter då den var kall och mycket riktigt så var den låg och jag fick nog i några dl.
Kan hända att jag inte fyllde speciellt exakt i vintras då jag sist höll på..

Efter det blev temperaturen väldigt stabil. Inga uppgångar och vändningar vid 118-119 grader. Samt en annan sak jag märkte var att klippet i v8:an plötsligt blev rejält markantare (inte inbillning).

Lite förvånad dock att saker o ting ska vara så känsliga..

Svekke
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Hej Svekke, Kul att det funkar bra nu.

Men vad menar du med,"Har ju gjort inställningen så man kan se tempen vid instrumenten då man är ute och kör"

Ser du graderna digitalt i instrumenthusets display? Hur får man det så?

__
/Chrille
Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Finns beskrivet av Kävlingepågen i Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tack, men jag antar att det bara funkar om man har det stora instrumenthuset med bredtextdisplay.

Jag har det med en bi sedd uppifrån.

__
/Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.