|
|
|
|---|---|
|
Mitt problem är följande: När jag kör "manuellt", alltså utan farthållare, i 110 km/tim så rycker bilen. Sänker jag farten till 100 går bilen u.a. Samma sak om jag ökar hastigheten något. Finns det någon som har/har haft samma problem och som vet vad som skall göras. tacksam för svar. | |
|
tjenare. min bil gör liknande manövrar, men det är mellan 93-97km/h , och jag har konstaterat att det är precis när automaten skall växla som fenomenet uppkommer. Är ju ej säkert att det är samma på din men du kan ju kolla om varvmätaren hoppar också.. mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL *90 icq: 29815001 |
|
|
Samma erfarenhet här. Alltid örlite småryck rundt växling. Inget att bry sig om. Är det mycket eller besvärande kan vel lådan vara sliten.... Du lär dig snabbt vart du ska lägga farthållaren för att undvika "problemet". Tror altså inte du enbart har beteendet vid manuell gas. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
Jag har inte det där fenomenet i min men har fått höra att killen som hade bilen innan mig hade hållt oljan i motor o låda så fräsch som bara är möjligt. Oljan i min låda är lika röd som ett fint vin så prova att byta olja o filter i lådan om du upplever att det är den som spökar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.