|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Har tittat rundor efter bra budgetdäck till min E34-a, men inte blivit mycket klokare. Är det någon här som har ett bra förslag på helt ok tysta "205/65/15"-budgetdäck? | |
|
de flesta tester bruka visa att man får det man betalar för. dvs budgetdäck hamnar oftast långt ner. har du funderat på att köpa begagnade märkesdäck? vimlar av sånt på Blocket och även här. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej, har du kikat på www.dackonline.se? En rekommendation är att köpa ett märke som du känner igen. Kör med Good Year Eagle 5 som kostar ca 900:-/st Är mkt nöjd med dessa! Lycka till! |
|
|
Kolla hellre på www.nordendack.se - oftast billigare och ändå en grymt bra service även när det strular. Bra struktur på hemsidan. Däckonline känns mest bara rörig och jag har hört en del mindre smickrande utlåtande angående deras service. För många för att jag ska kunna kalla dem bra. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Det är inte direkt odelat possitivt vad gäller Nordendäck och deras service. Däckonline har funkat bra för mig varje gång. Länk Länk |
|
|
...positivt, menar jag. :) Ang budgetdäck, köp kanske inte några LingLong, Fullrun eller annat skumt. Kanske kan tipsa om Hankook Ventus Prime en mycket prisvärd testvinnare från i år. |
|
|
har en 525.a 04 hur starka lampor kan jag sätta in på helljuset utan att förstöra insatsen!? tack för svar |
|
|
Hancook hör till de billigare däcken, men får mkt bra värden i tester. Inte lika billiga som nankang och chingshong dock =P |
|
|
AGI utav tvekan. De regummerar på friska Michelinstommar och äro både svensktillverkade kvalitetsregummeringar samt att vissa modeller äro svanenmärkta. En granne som driver taxiåkeri är helt förbluffad över hållbarheten samt komforten efter 2 säsoner. Mitt nästa val då jag köper däck nästa gång. Mvh Asken |
|
|
Hehe, jag har haft AGI. De är verkligen "amerikadäck". Skriker i varje korsning där det är målade övergångställen, eller om du bromsar medan du råkar ha däcket på en målad linje. Händer inte med något annat däck jag har haft. Dessutom är jag lite skeptisk till regummerat. Stommarna har ju gått ett antal mil och har därför redan vulkat en hel del. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Personligen har jag mycket bra erfarenheter av däckonline som jag har köpt däck av 5-6 gånger. Dom Fulda Exelero som jag köpte till min 3-serie var jag helt nöjd med när det gäller pris/kvalitet. | |
|
oddb: välkommen till forumet ! Men chansen att du ska få svar på din lampfråga ökar avsevärt om du startar en ny tråd. Denna handlar ju om däck... __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Jag testar Falken på min M5 just nu och de fungerar förvånansvärt bra avseende ljud och broms o sväng grep(lite värre med accgreppet ;)). Så till en 525 borde dom fungera ypperligt til ett vettigt pris. | |
|
Esadh, det måste vara längesen, AGI är bästa regummeringen på marknade idag, ett bra alternativ till nydäck Vad du menar med att stommen vulkat förstår jag inte, Den självvulkaniseringsprocess som jag tror du syftar på startar när ett däck börjar användas och man bygger värme i det, men detta avser ju endast slitbana och den delen, och én stomme kratsas vid regummering just för att vulka på en ny slitbana på en gammal stomme, mao färskt gummi i slitbanan Budgetdäck.. Hankook är ett budgetdäck som numer närmar sig premiumdäck i pris... Ett bra budgetdäck är bl,a Roadstone, sen är som sagt AGI ett bra alternativ |
|
|
Har också bra erfarenheter av kvalitetsregummeringar, som t.ex AGI eller Elite. Även min lokala gummimakare säger samma sak, trots att han skulle tjäna mera på att sälja nya dyrdäck med hög marginal osv. Ett regummerat däck (stomme) har genomgått mera tester en på ett nytt däck, kan vara värt att fundera på. Hör även gärna med åkerier osv, finns knappast något som skulle få ekonomi med att hela tiden köpa nytt. Vad jag menar är att man ibland får tänka i nya banor, allt är inte som förr. Med återknytning till rubriken på tråden, när det gäller nya däck (och för den delen mycket annat) så bör man ofta ställa sig frågan: Skall det vara bra eller billigt? FP |
|
Transocean |
Bra eller billigt? Jag själv känner mig säkrare med nya någorlunda etablerade billigdäck än med slutkörda Michelinare. Med helt nya Michelin känns det ännu bättre. Samma sak med vinterdäck. Hadde Michelin Ivalo dubbdäck på 530:n, första vinter kanonfina, andra vintern avsevärt sämre fast mönstret var ganska bra och alla dubbar satt fast, nästan bäst att byta varje säsong när det gäller vintersulor. Sommargummin går gärna två sesonger. Då är frågan hur mycket pengar skall man satsa på däck? Billigare däck byter man ju gärna lite oftare och då har man alltid fint mönsterdjup på däcken. De dyra körs ofta helt till slut och reklameras sen här på AP med massa lovord typ 10 000 mil utan minsta lilla problem. Men smaken är som baken... |
| Var inne och kollade på nordendack och blev förvånad över hur liten prisskillnaden är mellan nytt och regummerat. Det billigaste regummerade däcket i 195x65x15 kostar 439 kr. Ett Nokian i samma dimension kostar 530 kr och ett Kleber 544 kr. Hancook har nämnts ovan och de kostar bara 466 kr. Jag skulle aldrig fått för mig att köpa regummerat för att spara de ynka kronorna. | |
|
Folke : Vad är det för tester som görs på stommarna till ett regumerat däck? |
|
|
Jag köpte nya Galaxie regummerat för fyra år sedan, upplevde att bilen blev ganska vinglig och spårkänslig. Använde samma dimension och fälgar som jag hade haft sommardäcken på, så det var däcken som orsakade det.. Men annars var jag jäkligt nöjd, fästet var kanon och däcket låg i topp på däcktesten. __________ |
|
| Hur kan man bli jäkligt nöjd när bilen blir vinglig och spårkänslig? | |
|
Annars skrev jag före, det som kändes viktigast var att fästet var bra __________ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.