|
|
|
|---|---|
|
Ska hämta en E46 av en Bmw handlare men den har lite brister såsom dålga bromsar och blinkerslampa mm. bara smågrejer men dem hinner inte åtgära detta på ca 1,5- 2 mån. Vad ska jag tänka på när vi skriver papprena? vad ansvarar dem för osv? Alla tips är bra! Mvh | |
| Leta en annan bil skulle jag säga. En handlare som säljer bilar med fel på värkar inge vidare. =/ | |
| Speciellt som inte ens hinner åtgärda det på 2 månader. | |
| Det finns ju gott om e46 så ta det lugnt och leta upp en bil utan dessa fel. Att köpa en bil med initiala fel som dessa och dessutom av en handlare skall man inte behöva göra som bilköpare hösten -08. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Får man som auktoriserad BMW handlare sälja bilar som inte är i fullgott trafiksäkert skick ?? dvs ljus o bromsar mm ska vara väl fungerande. Knepig tycker jag och känns inte seriöst, hade det vare glade Harry med vimplarna runt hörnet kan jag förstå :) å andra sidan hade han inte sagt ett dugg om det Toppskick heter det då. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Finns många E46 nu som sagt, hitta en annan! Tabba dig inte! det är din markand nu, inte hans! Less is nore |
|
|
Varningsflaggorna viftar framför ögonen. |
|
|
felet på bromsarna är att handbromsen tar högt upp 5 eller 6 klick ifrån toppläge. lampan gick sönder under provkörningen visseliegn kan jag byta den själv så så blodigt var det inte som ni fick det att verka med varningsflaggor osv. jag har letat länge nog och detta är bilen jag vill ha har spekulerat på den sen den 15 aug men gått igenom lite 320d och coupe. Och det är inte bobbys bilar utan en BMW handlare. Bilken i övrigt är kanonfin och om det mot förmodan skulle hända ngt är det vell 6 mån garanti? anledningen till 2månaders väntan är inte bara deras fel utan även mitt då jag kommer behöva bilen under 3v. Om detta inte är allt för farligt och jag låter klöpet gå igenom vad ska jag tänka på när vi skriver pappaer, tips? :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Lusgranska huv dörrar noga , det rostar ganska rejält, Begagnatguiden för E46 rekomenderas ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
"garantin är VÄL 6 månader" Se till att få det på papper (varudeklaration) -Är det rostskyddsgaranti kvar? -Tidigare ägare -Rost som sagt (galvsläpp) och baklucka -Snedslitna däck? - Vibbrationer vid bromsning/svängar? -Mil till nästa service? -Ljud motor? -komplet service bok? (kontrollera med någon annan bmw handlare) -Anntal ägare och vem (kanske ett telefonsamtal och kontrollera)www.vv.se Övriga märken, fälgskrap, stenskott, vindruta, framlyktor (brukar bli blästrade runt 10000mil) Och sist men inte minst KÄNSLAN!!! (Handlare, bilen...) Stressa lungt! Lycka till! |
|
| buster: var finns bilen och vad är priset för den?? | |
|
andreas_r behöver inte ha detta på papper då när en aukt handlare säljer bilar så följer dem konsumentköplagen men visst skulle det vara skönt med det på papper för den skall tecka uppkomna fel. Rostskyddsgarantin är 6år vad jag förstod och den gäller men serviceboken måste vara komplett ifylld var jag förstod och den var den. någon som vet hur rostskyddsgarantin funkar? bmw-_jery ca lite över hundra och den står i gävle. tyvär. |
|
|
"Skönt med det på papper" Det kan du ge dig fan på! Du skall ha allt på papper!!! Som sagt se till att få en varudeklaration på bilen, för din egen skull! Tabba dig inte! Tänk om alla följde konsument köp lagen, vilken härlig värld vi skulle leva i :) aukt eller inte.... Angående rostskyddsgarantin så står även den på varudeklarationen om du har den eller inte. Garanti avtalet får du av din aukt BMW handlare, så det får du säkert med då...Eller sök på forumet på "rostskyddsgaranti" så kommer du få dig en uppfattning i stora drag Less is More |
|
| jag ska vara där vid 12 så jag får se då hur det går! | |
| och det gick, hur????? Updatera tack...... | |
| Jo det gick bra! Jag köpte bilen och fick allt på papper att handbromsen tar högt skall åtgärdas om 3v så får vi se om jag hittar något mer som behöver göras med. Tack för all hjälp! | |
| Fel som uppkommer inom 6månader från köp anses funnits där vid köp. Detta finner du i konsumentköplagen. Håll gärna koll på säljaren så att denne är seriös och införstådd i konsumentköplagen. | |
|
Fast det här felet går ju inte under den paragrafen eftersom det upptäcktes innan köpet och därmed bevisligen fanns där vid köpet. Dock ska självklart firman stå för det genom åtgärdande eller prisavdrag. I det här fallet verkar ju inte det vara något problem :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.