AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.513

M3 E46: Byta högtalare i dörren?

Filip_J
Hej.

Måste man plocka ner hela dörrsidan för att byta högtalare i dörren, både nere vid fötterna och vid handtaget?

Kollade lite snabbt innan och det ser ut som att det blir ett jäkla jobb?
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Ja det behöver du dessvärre nog.

// M.V.H. Daniel
Det är inte svårare än på någon annan bil ;)

Länk finns fem filmer i en serie där bavarian soundwerks bytar högtalarna i en m3 e46 coupe.
Filip_J
Tack för filmerna, mycket uppskattat!
Rk
252
Rka
M3 E46 SMG -03
Filip_J lite nyfiken på om du byter till eftermarknadshögtalare ?

/Erik
M3
81
M3smg
M3 -02
Jag är lite sugen på Bavarian Sounds högtalarpaket. Är inte helt nöjd med orginalljudet.

Någon som har erfarenhet av Bavarian Sounds eller andra eftermarknadspaket?

/Martin
M3smg: Har du H/k ljudet eller standard? Själv tycker jag h/k ljudet räcker rätt bra för mina öron då jag inte är någon direkt audiofil men solklart är det att det finns grejjer som är mkt bättre.
Rk
252
Rka
M3 E46 SMG -03
Jag tycker också att H/K ljudet är riktigt bra. Dock har jag mindre problem med vibrationer under vissa frekvenser som gör att det skallrar lite.
Ljudet påminner om ett cd-fodral som ligger och skallrar i dörrfacket. Skallrandet kommer både från subben samt hötalarna vid dörrsidorna. Verkar vara ett ganska vanligt problem. Hitta en tråd där dom beskriver hur dom löser skallarandet med subben. Länk
Har även läst någonstans där dom fixar högtalarn i dörrsidorna.

Kan vara ett tips att kolla över detta innan man skaffar något
eftermarkandsystem..

ni som byter, har ni inte HK-paketet, eller är det så att det heller låter något vidare? har hört att HK i E46 ska vara riktigt bra, men aldrig haft det själv.
oj då, satt visst för länge i "skrivläge".
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
Jag har HK i min M3 a samt hade det i min förra 330ci, är hur bra ljud som helst! Men har också det skallrande problemet i vissa lägen.
Ska mycket till om man är missnöjd med HK ljudet...
H/K-ljudet är ett helt ok originalljud, jag har det i min och kommer inte uppgradera men det kan ju alltid bli bättre, de bilar som är utan H/K låter inget vidare, inte de M3:or jag lyssnat på iaf .

/Micke

Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Har H/K i M3an. Hade Hifi-ljud-paket i förra e46an oxå (ej H/K) dock utan subben. Visst låter H/K bättre men inget jag skulle betala tusenlappar extra för om jag köpt bilen ny. Så mycket e de nog inte värt :)

// M.V.H. Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.