|
|
|
|---|---|
|
Hej Vad kan det kosta att montera en dragkrok på en 530 -05? | |
|
Är det löstagbart så räknar med över 5 ribber för krok och elsats. En gissning att efter 7500pix lättare så åker du hem med allt Montat å klart. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Anlita denna kille så får du proffsigt monterat samt rätt pris. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Läste att en eller flera? på forumet har anlitat honom och blivit nöjda! Mvh |
|
|
Tackar tackar |
|
|
Montera självklart en avtagbar för att slippa få en helt stum träff om du blir påkörd bakifrån. |
|
|
Länk Länk |
|
|
Spelar ingen större roll om kroken är avtagbar vid påkörning bakifrån. Även om själva kroken är borta så finns fortfarande den styva balken kvar innanför störfångaren. Jag köpte krok från e-bay Tysklan (Westfalia som original) för 4400 kr inkl frakt och monterade själv. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
Mats, jag har förstått det tvärtom att den fasta kroken är med och fångar upp smällen betydligt högre upp och är därmed mer sannolik att få en direkt stum träff. Min fru intervjuade personer med whiplashskador pga fasta dragkrokar, därav att jag uppmärksammat det. Har dock aldrig sett någon regelrätt forskning på det hela. |
|
|
Simon, Nu är vi rejält off topic, men ändå... Vid fast krok måste påkörande bils "mjukdelar" bli intryckta omgående för att sedan bli uppfångade av balken innanför stötfångaren. Jag har svårt att tänka mig att själva kroken ger någon märkbar skillnad. Däremot den styva balken ger säkert stor skillnad och måste öka risken för whiplashskada. Jag vet ingen forskning heller om det utan använder bondförnuftet. Annars vet jag mycket väl att åsikten är att fast drag är farligare. Av den anledningen föreskriver mitt företags bilpolicy avtagbar dragkrok om man skall ha drag. Fast den som skrev in det vet inte varför mer än att någon har sagt så. För egen del är delbart drag självklart ur estetisk synvinkel på en nyare bil. **BMW-ägare i 28 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.